شناسهٔ خبر: 67586267 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

قائم مقام شرکت برق استان خبر داد

افزایش ۲.۷ درصدی تعداد مشترکان پرمصرف برق در خراسان شمالی

اعظم قهرمانی

قائم مقام شرکت برق خراسان شمالی از افزایش ۲.۷ درصدی تعداد مشترکان پرمصرف برق در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی زاهدی نیا در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: تعداد مشترکان پرمصرف برق در این استان ۱۰ هزار و ۵۷۵ نفر در سال گذشته بوده اند که این تعداد تاکنون افزایش ۲.۷ درصدی داشته است.

وی افزود: سرانه مصرف برق در بخش خانگی در این استان ۱۴۵ کیلووات در ساعت در ماه است و میانگین سرانه کشوری ۲۵۰ کیلووات ساعت در ماه است.

زاهدی نیا با اشاره به اینکه با شروع فصل گرما در هر سال طبق اعلام وزارت نیرو هر استانی تا مقدار مشخصی استفاده برق داشته باشد، ادامه داد: طبق اعلام وزارت نیرو برای امسال باید خراسان شمالی ۵۳ مگاوات در ساعت کاهش مصرف برق داشته باشد که متاسفانه هنوز به این میزان نرسیده ایم.

وی بیان کرد: میزان مصرف برق در حال حاضر ۲۷۰ مگاوات در ساعت بوده که مصرف برق کاهش نیافته و یکی از علل اصلی آن گرما زیاد هوا و استفاده زیاد از وسایل سرمایشی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ۴۰درصد بار مصرفی برق در چند روز گذشته در استان به علت وسایل سرمایشی است. با افزایش دما، سیستم‌های سرمایشی بیشتری وارد مدار شده و میزان استفاده از آن‌ها بیشتر شده است. از مشترکان درخواست داریم کولرهای گازی را روی ۲۵ درجه سانتیگراد و کولرهای آبی را روی دور کند تنظیم کنند.

انتهای پیام

نظر شما