شناسهٔ خبر: 67585607 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

نگرانی بازرسان از وضعیت مرکز زندانی مهاجران در انگلیس

گزارش‌ها نشان می‌دهد که برخی مهاجران زندانی در مرکز هارموندزورث در معرض خطر خودکشی قرار دارند و دولت انگلیس در رسیدگی به این زندان کوتاهی کرده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - سازمان دیده‌بان زندان‌های انگلیس شرایط واقعا تکان‌دهنده را در یک مرکز بازداشت مهاجران در نزدیکی فرودگاه هیترو به عنوان بدترین شرایطی که بازرسانش تا به حال دیده‌اند، توصیف کرده است.

بازرس زندان‌ها گزارشی در مورد شرایط هارموندزورث، یک مرکز ۶۵۸ تختخوابی، بزرگترین مرکز در نوع خود در اروپا، منتشر کرده است. 

چارلی تیلور، رئیس بازرسی زندان‌های انگلیس در این گزارش ۶۸ صفحه‌ای گفت: به طور کلی، نتایج در هارموندزورث بدترین نتایجی بود که این سازمان در بازرسی‌های مراکز بازداشت مهاجران پیدا کرد.

در این گزارش آمده که بخش‌های زندگی در داخل مرکز فرسوده بود و برخی از زندانیان آنقدر سرد بودند که در سلول‌های خود با لباس ضخیم می‌نشستند. در‌های ضد حریق نیز در برخی از سلول‌ها در معرض خطر انجام ندادن کارکرد خود بودند. 

نقاط بندکشی (هر چیزی که بتوان از آن برای اتصال طناب یا لوازم دیگر به منظور آویزان کردن یا خفه کردن استفاده کرد) با وجود استفاده مکرر مهاجران برای اقدام به خودکشی، سال‌ها دست نخورده باقی مانده بود.

آخرین بازرسی کامل از این مرکز در سال ۲۰۱۷ انجام شده بود. براساس این گزارش، از آن زمان به بعد، شرایط به‌طور قابل توجهی بدتر شده و ۶ نگرانی برجسته شده است.

همچنین گفته می‌شود که مصرف مواد مخدر در این زندان مهاجران افزایش یافته و این موضوع نگران‌کندده است. دسترسی به مواد مخدر در این زندان آسان توصبف شده است.

تیلور گفت: سطح هرج‌ومرجی که در هارموندزورث یافتیم واقعا تکان‌دهنده بود و ما عمیقا نگران این هستیم که برخی از کسانی که در آنجا نگهداری می‌شوند در معرض خطر قریب‌الوقوع آسیب هستند.

تلاش‌های زیادی برای خودکشی انجام شده که تقریبا نیمی (۴۸ درصد) از زندانیان گفتند که در طول حبس خود به خودکشی فکر کرده‌اند. 

در طول بازرسی سازمان دیده‌بان زندان‌های انگلیس که از ۱۲ تا ۲۹ فوریه ۲۰۲۴ (۲۳ بهمن تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۲) انجام شد، یک مورد اقدام به خودکشی صورت گرفت.

اما گین، مدیر موسسه خیریه عدالت پزشکی، که از مهاجران بازداشت‌شده حمایت می‌کند، یافته‌های بازرسان را یک وضعیت اضطراری ملی توصیف کرد.

او گفت: وزارت کشور به اندازه کافی فرصت داشته تا شرایط بازداشت را بهبود بخشد. این واقعیت که این وزارتخانه حتی نمی‌تواند برای حذف نقاط پیوندی که قبلا در ۳ اقدام به خودکشی استفاده شده است سازماندهی کند، ناتوانی آن را در بهبود شرایط و تحقیر زندگی انسان نشان می‌دهد.

بازرسان برخی نمونه‌های نگران‌کننده را برجسته کردند؛ از جمله مردی که با برانکارد به هارموندزورث منتقل شد. این در حالی بود که وزارت کشور انگلیس تایید کرده بود که او نباید بازداشت شود. 

همچنین یک مرد پس از آزادی از بازداشت در هتل جان خود را از دست داد. او قبلا مورد بدرفتاری شدید قرار گرفته و برای کار جنسی و کار اجباری مورد استثمار قرار گرفته بود.

در ۶ ماه قبل از بازرسی، ۲۳ نفر از بازداشت‌شدگان در معرض خطر خودکشی شناسایی شدند و مقرر شد که آن‌ها تحت مراقبت دائمی خودکشی قرار گیرند. اما براساس این گزارش، کارکنان از نظارت بر یکی از آن‌ها غفلت کرده‌اند. 

برخی از بازداشت‌شدگان از استفاده بیش از حد از زور از سوی کارکنان این زندان شکایت داشتند و ۶ درصد از ۴۵۴ بازداشتی در زمان بازرسی از حمله فیزیکی کارکنان شکایت کردند. یکی از کارکنان در سال گذشته به دلیل تعرض به یک زندانی، قلدری و نژادپرستی اخراج شد. 

انتهای پیام/

نظر شما