شناسهٔ خبر: 67585499 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پدیده‌ جدید پولاد سرد؛ قدرت‌نمایی پسر لنجانی در نصف جهان + فیلم

تهران- ایرنا- مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی ایران در اصفهان با ظهور پدیده‌ جدیدی همراه بود. علیرضا معینی یکی از این پدیده‌ها است که توانست رکوردهای خوبی را به ثبت برساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور با حضور ۱۷۱ ورزشکار در قالب ۲۸ تیم از استان‌های کشور در بخش مردان روزهای ۱۰ تا ۱۳ تیر به میزبانی خانه وزنه‌برداری ملک شهر اصفهان برگزار شد. در پایان این مسابقات استان زنجان با ۶ مدال طلا جایگاه نخست را به خود اختصاص داد، فارس با ۵ طلا و یک برنز در رده دوم ایستاد و هرمزگان با ۳ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز در رده سوم قرار گرفت.

اصفهان میزبان این رقابت‌ها نیز با کسب ۳ مدال طلا در رده ششم ایستاد.

در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ایران شمار زیادی از نفرات حاضر در اردو تیم‌های ملی حضور داشتند و رکوردهای خوبی نیز به ثبت رسید.

یکی از این نفرات علیرضا معینی بود که عنوان قهرمانی جوانان و نوجوانان جهان را در کارنامه دارد. معینی به تازگی به رده سنی بزرگسلان آمده و در اصفهان نیز عملکرد خیره کننده‌ای داشت. وی در یک‌ضرب دسته ۹۶ کیلوگرم با مهار وزنه ۱۸۲ کیلوگرم، خود را به عنوان مدعی جدید این وزن در آسیا و جهان معرفی کرد. وی در حرکت دوضرب با مهار ۲۰۸ کیلوگرم و ثبت مجموع ۳۹۰ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

معینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به بیان اهداف و برنامه خود در این رشته پرداخت.

پدیده‌ای جدید پولادسرد؛ قدرت‌نمایی پسر لنجانی در نصف جهان + فیلم

علیرضا معینی در مسابقات قهرمانی کشور غوغایی به پا کرد و توانست یک وزنه فوق‌العاده را ثبت کند. آیا انتظار ظهور یک پدیده جدید در وزنه‌برداری ایران را داشته باشیم؟

ممنونم از لطف شما. در مسابقات قهرمانی کشور آمادگی کامل داشتم و حتی برای رکوردشکنی آمدم اما یک کسالت داشتم و نتوانستم آن‌گونه که باید وزنه‌ بزنم. در یک‌ضرب وزنه ۱۸۲ کیلوگرم را مهار کردم که بسیار خوب بود و تا رکورد جهان تنها پنج کیلوگرم فاصله دارد. در گذشته رکورد یک‌ضرب دسته ۹۶ کیلوگرم با ۱۸۶ کیلوگرم در اختیار سهراب مرادی بود و اکنون این رکورد در اختیار لسمن پارادز وزنه‌بردار کلمبیایی الاصل بحرین است.

با این رکورد باید معینی را یک وزنه‌بردار یک‌ضرب‌زن قلمداد کنیم؟

نه اینگونه نیست من در دوضرب نیز رکوردهای خوبی دارم و در تمرینات حتی وزنه ۲۱۵ کیلوگرم را بالای سر بردم و با تمرینات نیز این وزنه بیشتر خواهد شد. اما همان‌طور که گفتم در روز قبل از مسابقه شرایطم خوب نبود.

با این رکوردها رقیب نامداران دسته ۹۶ کیلوگرم خواهید شد؟

تمام هدف من موفقیت در آوردگاه‌های بزرگ جهانی است. البته پیش از این نیز در مسابقات رده‌های سنی جهان قهرمان شدم. هدفم حضور در جهانی ۲۰۲۴ بحرین است و می‌خواهم در آنجا یک رکورد بسیار خوب به ثبت برسانم.

پدیده‌ای جدید پولادسرد؛ قدرت‌نمایی پسر لنجانی در نصف جهان + فیلم

یعنی هدف شما قهرمانی جهان است؟

هر ورزشکاری به دنبال حضور در بالاترین سطح قهرمانی است و من نیز در بحرین تلاش می‌کنم تا بهترین عملکرد را داشته باشم.

در یک‌سال گذشته با نواب نصیرشلال تمرین کردید، این تمرینات چه تاثیری بر عملکردت داشت؟

باید از فدراسیون و کادر فنی که تمام شرایط را برای ما مهیا کردند تشکر کنم، اردوها مستمر و بسیار عالی است. کار کردن با قهرمانان المپیک لذت‌بخش است و دیگر مشکلات اردوهای گذشته وجود ندارد. فدراسیون تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا بهترین شرایط را برای ورزشکاران فراهم کند. در اردو نیز نواب نصیرشلال، بهمن زارع و سهراب مرادی تمرکز خود را بر روی تمرینات ما گذاشته‌اند.

از سهراب گفتید، وی قهرمان بلامنازع دسته ۹۶ کیلوگرم بود. آیا می‌توانی جانشین او شوی؟

سهراب مرادی از نوابغ وزنه‌برداری ایران و جهان است و رسیدن به او کار راحتی نیست. او در این وزن هم قهرمان بود و هم رکورددار، هنوز رکورد مجموع دسته ۹۶ کیلوگرم در اختیارش است.

پدیده‌ای جدید پولادسرد؛ قدرت‌نمایی پسر لنجانی در نصف جهان + فیلم

شما هم مانند سهراب از سده لنجان به وزنه‌برداری آمدید؟

بله، سده لنجان قهرمانان زیادی دارد. سهراب مرادی قهرمان جهان و المپیک، سیدرسول معتمدی قهرمان آسیا و جهان و رشید شریفی قهرمان فوق سنگین آسیا از شناخته شده‌ترین این قهرمانان هستند.

تا چه زمانی در دسته ۹۶ کیلوگرم به کارت ادامه خواهی داد؟

برای مسابقات جهانی منامه در این وزن به روی تخته می‌روم. البته اوزان المپیکی تغییر خواهد کرد و منتظر می‌مانم تا این اوزان مشخص شود.

جوانان خوبی در وزنه‌برداری ایران حضور دارند آیا می‌شود به موفقیت در المپیک ۲۰۲۸ امیدوار بود؟

باید از سجاد انوشیروانی و مسوولان فدراسیون تشکر کنم که به جوانان بها می‌دهند. این بسیار خوب است و امیدوارم در آینده تیم ملی با حضور این جوانان به قله افتخار برسد.

فیلم مربوط به مهار وزنه ۱۸۲ کیلوگرم توسط علیرضا معینی در پیکارهای قهرمانی کشور در اصفهان:

نظر شما