شناسهٔ خبر: 67585497 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با اجرای طرح انتقال آب از پلنگ‌ دره؛

مردم مرکز خراسان شمالی از آب باکیفیت بهره‌مند می‌شوند

بجنورد_ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: مردم بجنورد به زودی و با اتمام طرح انتقال آب از چاه‌های حفر شده در منطقه پلنگ‌دره از آب باکیفیت بهره‌مند می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رشیدی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین به عنوان شهرهای بحرانی در حوزه تنش آبی مطرح هستند.

وی در ادامه با با اشاره به تعریف ۲۸ کیلومتر خط انتقال برای طرح پلنگ دره تصریح کرد: حفر ۷ حلقه چاه مردم شهر بجنورد را از نعمت آب باکیفیت بهره‌مند می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی اقدام بعدی در حوزه رفع تنش آبی را صرفه‌جوئی و جلوگیری از هدر رفت آب عنوان کرد و گفت: ۲۶۰ کیلومتر شبکه موجود در خراسان شمالی اصلاح شد.

وی خاطرنشان کرد: ۹۰۰ میلیون متر مکعب آب مصرفی خراسان شمالی مربوط به حوزه کشاورزی است که ۵.۷ میلیون متر مکعب آب از طریق آبیاری نوین صرفه‌جویی شده است.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه ۲۰ میلیون متر مکعب آب مصرفی استان مربوط به حوزه صنایع است، تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور شهید پروژه انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی کلید خورد.

مهدی رشیدی در ادامه اظهار داشت: پتروشیمی سالیانه ۵ میلیون متر مکعب آب شرب با کیفیت بجنورد را مصرف می‌کرد که برای جایگزین کردن این آب اعتبار ۱۳۰۰ میلیارد تومانی هزینه شد.

وی افزود: در کمتر از ۸ ماه ۸۰ درصد خط انتقال این پروژه عظیم به طول ۱۱ کیلومتر انجام شد که البته صنایع دیگر همچون نیروگاه شیروان، آلومینای جاجرم و فولاد اسفراین در دستور کار قرار دارد.

رشیدی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات مورد توجه در حوزه تأمین آب، آب‌های مرزی بود که پس از پیگیری‌های متعدد ماده ۲۳ انتقال آب مرزی به ۴ شهر استان مصوب شد.

نظر شما