شناسهٔ خبر: 67585207 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل زندانهای استان سمنان خبر داد

رهایی ۴ محکوم به قصاص طی یک‌سال گذشته

مدیرکل زندانهای استان سمنان از اخذ رضایت چهار محکوم به قصاص طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: هفت محکوم به قصاص دیگر در زندان شاهرود در انتظار اجرای حکم هستند.

صاحب‌خبر -

امید کهربایی در جلسه صلح یاران شاهرودی که با حضور دادستان، معتمدین و صلح یاران تشکیل شد، اظهار کرد: باید برای رهایی این افراد از قصاص و اخذ رضایت برای آنها تلاش شود.

مدیرکل زندانهای استان سمنان با تقدیر از تلاش ها برای اخذ رضایت برای چهار محکوم به قصاص در سال گذشته، افزود: با تلاش صلح یاران و گروه های مختلف مردمی و به عشق آقا امام حسین (ع) باید تلاش نماییم تا ۷ محکوم قطعی زندان شاهرود با کسب رضایت از اولیای دم در ایام ماه محرم از قصاص رهایی یابند. 
وی با اشاره به توفیقاتی که در جریان «پویش به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم»، حاصل شده است، ادامه داد: بخشش و ایجاد صلح و گرفتن رضایت در این ایام ماه محرم و به عشق آقا امام حسین (ع) باید با جدیت بیشتری از سوی همه مجموعه ها پیگیری شود.
مدیرکل زندانهای استان سمنان با اشاره به اهمیت و ارزش صلح و سازش و همزیستی مسالمت آمیز در همه مکاتب و در اجتماع، تصریح کرد: ارزش و اهمیت ایجاد صلح و سازش میان افراد جامعه و رفع دشمنی‌ها میان مردم، برای ما اهمیت به سزایی دارد و این صلح و سازش ها در میان مردم از ارزش و جایگاه خاصی بهره مند است.
وی با اشاره به تشدید تلاش ها برای کمک به محکومان به قصاص در ایام منتهی به محرم و اربعین تاکید کرد: صلح و سازش و کسب رضایت از اولیای دم به عشق امام حسین (ع) انجام خواهد شد.

کهربایی با بیان اینکه با سازوکارهای مشخص و سیاستگذاری و روشنگری، بیش از پیش از ظرفیت‌های گروه‌ها و اقشار مختلف مردمی، طوایف، هنرمندان و صاحبان نفوس و قلم و کلام در راستای گسترش فرهنگ صلح و سازش و ایجاد مصالحه میان مردم می توان اقدامات بیشتری در ایجاد صلح سازش را انجام دهیم.
وی به تبیین و تشریح برکات و آثار حاصل از صلح و سازش در ایام محرم پرداخت و گفت: اگر چه قصاص یک حق است اما گذشت از قصاص از ناحیه اولیای دم به عشق امام حسین (ع) دارای برکات فراوانی است و قصاص کردن نیز تبعات و پیامدهایی دارد.
مدیرکل زندانهای استان سمنان از تقسیم کار در بین اصناف، مسئولین و گروه های مختلف برای کسب رضایت از اولیای دم در ایام ماه محرم خبرداد و اضافه کرد: در جلسه ای که در همین ارتباط در زندان شاهرود برگزار شد صلح یاران شاهرودی با تقسیم کار انجام شده از امروز پیگیر کسب رضایت از اولیای دم به عشق امام حسین (ع) خواهند شد.
کهربایی با اشاره به اینکه در سال گذشته نیز اقدامات زیادی در جهت کسب رضایت از اولیای دم توسط صلح یاران و رئیس زندانهای استان سمنان صورت گرفته است، اظهار کرد: خوشبختانه در سال گذشته برای چهار نفر از محکومین قطعی به قصاص با همکاری همه مجموعه های صلح و سازش کسب رضایت از اولیای دم گرفته شده است.
انتهای پیام

نظر شما