شناسهٔ خبر: 67585112 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

اجرای خط کشی ۵۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان طی سه ماهه اول ۱۴۰۳ 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از اجرای عملیات خط کشی ۵۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل طی سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد از خط‌کشی ۵۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان در ۳ ماهه گذشته خبر داد و اظهار کرد: اجرا و نصب حفاظ فلزی و بتنی به طول ۴ کیلومتر در جهت تامین ایمنی عبور و مرور جاده‌ای در این بازه زمانی صورت پذیرفته است.

وی با توجه به نقش کلیدی تابلو و علائم در هدایت ترافیک و انتقال پیام به رانندگان به منظور ایجاد آمادگی و فرصت لازم برای واکنش در برابر خطرات احتمالی، این اداره کل همواره اهتمام ویژه‌ای در نگهداری، تعمیر و نصب تابلو ها و علائم ایمنی در محورهای استان داشته است به طوری که از آغاز سال جاری تاکنون، اجرا، تعمیر و نصب ۳هزار و ۵۰۰ عدد علائم و تجهیزات ایمنی و ساخت، تعمیر و نصب ۲۰۰ متر مربع تابلو اطلاعاتی توسط اداره ایمنی و حریم این اداره کل صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کاهش سوانح جاده‌ای، تلفات جانی و مالی ناشی از آن از مهم‌ترین دغدغه‌های اجتماعی است و تحقق این هدف علاوه بر افزایش ضریب ایمنی تردد از طریق نصب و نگهداری علائم و تابلوهای مختلف جاده‌ای، با فرهنگ سازی و تشویق کاربران جاده‌ای به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی امکان پذیر است، افزود: اجرا، تعمیر و اصلاح روشنایی نقطه‌ای ۳ تقاطع و تعمیر و نصب ۴۰ عدد چراغ‌های چشمک زن و فلش سولار نیز در سه ماهه نخست سال جاری انجام شده است.

کرد در پایان یادآور شد: کاربران جاده‌ای می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه اشکال در محورهای مواصلاتی استان از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها اعلام تا در اسرع وقت رفع شود.

نظر شما