شناسهٔ خبر: 67585107 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کوچه خانلق شیروان خراسان‌شمالی پیاده راه می شود

بجنورد-ایرنا- معاون عمرانی شهردار شیروان گفت: عملیات عمرانی طرح احیا پیاده راه بازارچه سنتی واقع در خیابان دکتر فاطمی معروف به «کوچه خانلق» این شهر از ابتدای مردادماه امسال آغاز می شود.

صاحب‌خبر -

مسعود الهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این طرح با رویکرد معماری ایرانی اسلامی و با هدف حمایت از کسب و کار بازاریان در ۲ فاز کف سازی (پیاده روسازی) و بدنه سازی (دیواره سنتی) اجرا خواهد شد.

وی افزود: فاز نخست کف سازی شامل سنگ فرش با آجرهای سنتی قدیمی، مسیری برای عبور دوچرخه، آجرهای رنگی مخصوص عابران پیاده است که در روز تردد ماشین ها ممنوع است و در شب جهت تخلیه بار انجام می شود.

معاون عمرانی شهردار شیروان ادامه داد: هدف از اجرای این طرح حفظ تنها بازارچه قدیمی شهر و ساماندهی مغازه ها است.

وی با بیان اینکه کوچه خانلق از گذشته جایگاه ویژه ای به لحاظ اقتصادی و اجتماعی در این شهرستان داشته است، گفت: این بافت تاریخی کماکان کارکرد خود را حفظ کرده اما نیاز است در راستای حفظ، توسعه و استفاده از ظرفیت های بالقوه آن طرح هایی اجرا شود.

الهی تاکید کرد: قرار است این معبر به پیاده راه تبدیل و با توجه به عرض کم آن، عبور وسایل نقلیه از آن ممنوع و بازارچه ای با معماری سنتی و زیبا ایجاد شود که همراهی کسبه و مالکان برای ایجاد تحول در معماری و حفظ و توسعه این بافت تاریخی ارزشمند راهگشا خواهد بود.

وی بیان کرد: اجرای این طرح به رفع معضلات موجود این بازار کمک خواهد کرد و تاثیر به سزایی در اقتصاد شهرستان به ویژه در بخش تولیدکنندگان بومی و محلی روستایی خواهد داشت.

وی افزود: با اجرای این طرح حدفاصل خیابان امام خمینی(ره) تا چهارراه ابن سینا تبدیل به پیاده راه خواهد شد.

شهر شیروان با ۸۵ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

نظر شما