شناسهٔ خبر: 67584963 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال‌وبختیاری:

غبارآلود شدن فضا مانع از همراهی خواص با امام حسین(ع) شد

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال‌وبختیاری گفت: در کربلا دو فکر، دو خط و دو جریان از یک امت روبه‌روی هم قرار گرفتند، هر دو مدعی حق بودند، هر دو اهل قرآن و نماز بودند، اما غبارآلوده شدن فضا در واقعه کربلا موجب گمراهی بسیاری از جمله خواص در جامعه شد و از همراهی امام حسین(ع) بازماندند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام ابوالفضل احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پرچم‌دار امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار کرد: امام حسین (ع) نسبت به مسائل اطراف بی‌تفاوت نبود و به هنگام انجام تکلیف، او امت را از پرتگاه سقوط و نابودی نجات داد و جان عزیزش و عزیزانش را برای نجات امت جدش در طبق اخلاص قرار داد و غریبانه تقدیم خداوند کرد.

وی با اشاره به فلسفه عزاداری برای امام حسین (ع) و هدف از خلقت انسان و نقطه کمال بشریت، افزود: عبادت، هدف میانی است و هدف نهایی و آن قله استعدادهای انسان رسیدن به کمال است، کمال انسان یعنی رسیدن به قرب‌الی‌الله که همان عبد الهی شدن و رسیدن به آزادی از هر قیدوبندی به جز قیدوبندهای توحیدی است و انسان باید فانی‌فی‌الله شود.

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: گاهی شعار آزادی داده می‌شود، اما همچون افتادن در بند اسارت است، برای رسیدن به مقام قرب، باید بدانیم که تمام لحظه‌به‌لحظه زندگی ما یا به خدا نزدیکمان می‌کند یا اینکه از خدا دورمان می‌کند، همه انسان‌ها همواره در حال سیر صعودی یا نزولی هستند که به سمت سعادت یا شقاوت حرکت می‌کنند.

ریشه کربلا و عاشورا در فاصله گرفتن از غدیر و ولایت است

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: تقابل جبهه حق و باطل از ابتدای خلقت انسان بوده است و تا پیروزی جبهه حق که وعده الهی است ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بازخوانی سرگذشت حوادث بشریت می‌تواند درس‌ها و عبرت‌هایی برای مسیر پیش‌رو باشد.

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری، با اشاره به درس‌ها و عبرت‌های واقعه کربلا، افزود: در کربلا دو فکر، دو خط و دو جریان از یک امت روبه‌روی هم قرار گرفتند، یکی حق محض و دیگری باطل محض بود، هر دو مدعی حق بودند، هر دو اهل قرآن و نماز بودند، هردو مدعی در مسیر پیغمبر بودن داشتند، اما غبارآلوده شدن فضا در واقعه کربلا موجب گمراهی بسیاری از جمله بزرگان و خواص در جامعه شد و آن‌ها از همراهی و یاری امام حسین (ع) بازماندند.

حجت‌الاسلام احمدی گفت: فساد موجود در جامعه اسلامی، موجب قیام امام حسین (ع) شد، این فساد زمینه انحراف حاکمان از مسیر نهضت نبوی را فراهم کرد، ظلم و فساد مسئولان، موجب شد حلال خدا را حرام و حرام الهی را حلال بشمارند و غارت بیت‌المال از جمله مصادیق فساد شکل گرفته در جامعه آن روز بود که موجب قیام امام حسین (ع) شد.

وی با اشاره به آیه شریفه ۵۹ از سوره مبارکه مریم، تصریح کرد: دو ویژگی أضاعوا ألصَّلوةَ و إتَّبَعوا ألشَّهَواتَ در بین مسئولان و حاکمان نفوذ کرده بود و موجب سقوط جامعه شد، همچنین فاصله گرفتن از غدیر و ولایت زمینه‌ساز شروع انحراف شد و واقعه کربلا و عاشورا ریشه در همین انحراف دارد.

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال‌وبختیاری، اضافه کرد: ترسیدن عده‌ای از خواص دنیاطلب و سکوت آن‌ها موجب سرکار آمدن بنی‌امیه شد که هیچ سنخیتی با اسلام و ارزش‌های آن نداشت و امت اسلامی را به دوران جاهلیت برگرداند.

وی تأکید کرد: امروز نیز باید در جامعه اسلامی هوشیار باشیم که نهضت امام خمینی (ره) دچار انحراف نشود، وجود مسئول سالم موجب جامعه سالم خواهد شد و مهم‌ترین حوزه امر به معروف و نهی از منکر مربوط به مسئولان است.

نظر شما