شناسهٔ خبر: 67584808 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ورود اولین گروه از زائران پاکستانی اباعبدالله الحسین (ع) به مرز میرجاوه

سرپرست شبکه بهداشت و درمان میرجاوه گفت: با ورود اولین گروه زائران اربعین حسینی از کشور پاکستان، نظام‌ مراقبت سندرمیک و آزمایش های جواب سریع از زائران در مرز انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

کریمی در گفت وگو با ایسنا، افزود: امسال نیز کادر بهداشت و درمان شهرستان میرجاوه همچون سال های گذشته در اجرای مراسم باشکوه اربعین با افتخار در صف اول خدمت رسانی به زائران کشور پاکستان قرار دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز با بیان اینکه تمهیدات لازم برای میزبانی زائران اربعین امام حسین (ع) پیش بینی شده است، گفت: به رسم مهمان نوازی، مردم شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان هر ساله به استقبال زوار امام حسین (ع) می روند.

منصور بیجار اظهار کرد: در اربعین سال گذشته ۸۹ هزار و ۸۲۱ زائر از گذرگاههای میرجاوه و ریمدان وارد استان شدند که این تعداد نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود دو برابر افزایش یافته است.

وی افزود: زائران در بدو ورود به کشور در زائرسراها و اماکن پیش بینی شده اسکان و پذیرایی می شوند و با طی مسافتی حدود ۳۰۰ الی ۶۰۰ کیلومتر از طریق استان های همجوار به سوی بارگاه امام حسین(ع) رهسپار می شوند.

رئیس کمیته زیرساخت ستاد اربعین حسینی (ع) استان گفت: در راستای تسهیل سفر زائران در این کمیته برنامه ریزی ها و پیگیری های متعددی انجام شده که در این راستا دستگاههای اجرایی استان از جمله شهرداری ها، راهداری و حمل و نقل جاده ای، توزیع برق، مخابرات، آب و فاضلاب، ارتباطات و فن آوری اطلاعات، دانشگاههای علوم پزشکی و بنیاد علوی نسبت به اجرای تصمیمات اتخاذ شده اقدام می‌کنند.

انتهای پیام

نظر شما