شناسهٔ خبر: 67584785 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

معاون وزیر فرهنگ:

چهارهزار اثر به دبیرخانه جشنواره رسانه‌های ایران رسید

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ارسال حدود چهار هزار اثر به دبیرخانه بیست و دومین دوره جشنواره رسانه‌های ایران خبر داد و گفت: جشنواره روزنامه‌نگاران تراز انقلاب اسلامی که یادبود مرحوم «رضا مقدسی» است را به این نیت ایجاد کردیم که جزو جشنواره‌های فجر قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

فرشاد مهدی‌پور در گفت وگو با ایرنا درباره برنامه‌های روز خبرنگار (۱۷ مرداد) اظهار داشت: امسال بیست و دومین دوره جشنواره رسانه‌های ایران را خواهیم داشت. سال گذشته بعد از حدود یک دهه تعطیلی، جشنواره احیا شد، امسال هم دور بعدی آن برگزار می‌شود.

 

تمدید چند روزه برای ارسال اثر به جشنواره رسانه‌های ایران

وی با بیان این‌که فراخوان جشنواره هم ثبت شده است، خاطرنشان کرد: تا به امروز حدود چهار هزار اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است. به دلیل مسائل انتخابات و موضوعات مرتبط با آن، یک تمدیدی در فراخوان برای دو سه روز آینده داشتیم.

معاون وزیر فرهنگ گفت: در ۱۷ مرداد امیدواریم این رویداد را به صورت متمرکز بتوانیم برگزار کنیم و با عنوان رویداد اصلی حوزه رسانه در روز خبرنگار آن را محوریت دهیم.

 

ارزیابی آثار از اواخر هفته پیش رو

مهدی‌پور درباره بررسی آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره گفت: بعد از این که آثار برسد از اواخر همین هفته ارزیابی آنها شروع می‌شود و چون امسال طیف متنوعی از موضوعات، به همراه موضوعات جدیدتری اعلام شده و رسانه‌های اجتماعی، محصولات و گروه‌های دیگر تولید محتوا را پوشش می‌دهد، گروه‌های مختلف ارزیابی اولیه را انجام می‌دهند و به صورت منسجم دهه اول مرداد به پایان ارزیابی‌ها می‌رسیم.

وی خاطرنشان کرد: در استان‌ها نیز، تعداد قابل توجهی رویداد موازی برای این موضوع (رسانه) برگزار می‌شود. به لحاظ تقویم مناسبت‌ها، مناسبت‌های بهار ما تمام شده و مناسبت تابستان هم همین رویداد روز خبرنگار است که به سرانجام خواهد رسید.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: رویدادهای بعدی هم در پاییز و زمستان برگزار می‌شود که مدیران و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت آتی این برنامه‌ها را تعقیب می‌کنند.

وی همچنین درباره این که آیا جشنواره فجر گونه‌ای هم برای رسانه در نظر گرفته شده است؟ اظهار داشت: جشنواره روزنامه‌نگاران تراز انقلاب اسلامی که یادبود مرحوم رضا مقدسی است را اساسا به این نیت ایجاد کردیم که جزو جشنواره‌های فجر قرار بگیرد.

مهدی‌پور گفت: این رویداد را در سال گذشته در روز سیزدهم بهمن و امسال ۱۴ یا ۱۵ بهمن برگزار می‌کنیم و نیت ما این است که این رویداد از آنجایی که متناسب با وضعیت انقلاب اسلامی و دهه فجر نیز است در چنین زمانی برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: عنوان فجر برای این جشنواره نگذاشتیم اما در مکاتبه‌ای که با وزیر فرهنگ داشتیم و رفت و برگشت صورت گرفت به عنوان رویدادهای مرتبط با دهه فجر این را اعلام کردیم و برگزار می‌کنیم.

مهدی‌پور یادآوری کرد: قبل از آن هم رویداد دیگری به عنوان پاسداشت زبان فارسی داریم که اواخر و یا اوایل بهمن برگزار می‌شود. تلاش کردیم چند رویداد متناسب برگزار شود. سال گذشته هم این رویداد را انتهای بهمن برگزار کردیم که به موضوع ارتباط پیدا کند.

برچسب‌ها:

نظر شما