شناسهٔ خبر: 67584491 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

کثرت کلام، موجب افزایش خطا می‌شود

یک کارشناس مذهبی گفت: هر کلامی که در آن یاد خدا باشد ارزشمند است و هرچه غیر این باشد، بیهوده است چراکه کثرت کلام خطای انسان را زیاد می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام محمد سعیدی شامگاه دوشنبه _هجدهم تیر_ در مراسم سومین شب محرم هیئت فداییان حسین (ع) اظهار کرد: نگاه دقیق، سکوت و گفتار سه ویژگی مؤمن در کلام امیرالمؤمنین است.

وی افزود: اما هر نگاهی که در آن عبرت نباشد، بی‌فایده است و بر این اساس از صفات انسان مؤمن این است که از یک سوراخ دوباره گزیده نمی‌شود.

این کارشناس مذهبی با اشاره به خصلت سکوت مؤمنان عنوان کرد: سکوتی خوب است که در آن فکر باشد، نه سکوت غفلت و در این راستا تفکر یکی از ارزشمندترین ارزش‌های دین است که لازم است با فکر دیگران نیز جمع شود.

حجت‌الاسلام سعیدی خاطرنشان کرد: هر کلامی که در آن یاد خدا باشد ارزشمند است و هرچه غیر این باشد، بیهوده است چراکه کثرت کلام خطای انسان را زیاد می‌کند.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) عنوان کرد: امام (ع) یکی از بهترین انواع خیر را قطع طمع می‌دانند و در این راستا افراد باید خدا را رزاق ببینند و بر این اساس باید آنچه که برای خود می‌پسندد را برای اطرافیان نیز بپسندد.

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: شاد کردن دل مردم، خود را واسطه در نعمت دیدن، ماندن سر وعده، دوستی و دشمنی به‌خاطر خداوند از راه‌های شاد کردن دل امام زمان (عج) و هم‌رزمی با ائمه (ع) است.

نظر شما