شناسهٔ خبر: 67584486 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۹ تیر ۱۳۵۶؛

آغاز نهضت خانه سازی برای کارگران/سرنوشت دوقلوها فردا روشن می‌شود

روزنامه ۳۲ صفحه ای اطلاعات روز یکشنبه ۱۹ تیر سال ۱۳۵۶ از اعلام برنامه خانه سازی برای کارگران نوشته است که طبق آن در اراضی مجاور کارخانه ها، شهرک‌های کارگری ساخته می‌شود و برای ساختن خانه های سازمانی برای کارگران، به صنایع زمین داده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه ۳۲ صفحه ای اطلاعات روز یکشنبه ۱۹ تیر سال ۱۳۵۶ از اعلام برنامه خانه سازی برای کارگران نوشته است که طبق آن در اراضی مجاور کارخانه ها، شهرک‌های کارگری ساخته می‌شود و برای ساختن خانه های سازمانی برای کارگران، به صنایع زمین داده می‌شود.

این روزنامه در تیتری دیگر از مقررات جدید تحویل تریاک معتادان خبر داده و برنامه امتحانات هشتم متوسطه را هم اعلام‌ کرده است. عکس یک روزنامه هم به دریافت منشور سپاس دانشگاه کلمبیا توسط فرح پهلوی اختصاص دارد که گفته است یک نظام جهانی عادلانه باید بوجود آید.

IMG_20240709_071143_517

سرنوشت دوقلوها فردا روشن می‌شود. این خبر که با کلماتی قرمز بر صفحه اول روزنامه اطلاعات امروز نقش بسته ادامه داده تصمیم‌ به جداسازی دوقلوها یا بازگشت به وطن با توجه به نظرات مردم امشب در تهران اتخاذ می‌شود‌.

متن کامل این خبر به شرح زیر میباشد؛

از امروز مجله جوانان و برنامه حمایت از خانواده های بی سرپرست که سرپرست قانونی لاله و لادن دوقلوهای بهم چسبیده ایرانی است، بر اساس نظریاتی که علمای اعلام و شخصیتهای مشهور و طبقات مردم درباره جداسازی و یا انصراف از عمل جداسازی دوقلوها در روزنامه اطلاعات داده اند وارد شور شدند. در پی آغاز شور اعلام شد که فردا تصمیم قطعی برای عمل جداسازی یا بازگشت دوقلوها اتخاذ و اعلام خواهد شد.

IMG_20240709_071144_030

بطوری که خوانندگان عزیز اطلاع دارند دوقلوهای پنجساله بهم چسبیده به ابتکار مجله جوانان و پشتیبانی برنامه حمایت از خانواده های بی سرپرست برای عمل جداسازی به آلمان اعزام شدند و پزشکان آلمانی حاضر گردیدند داوطلبانه آنها را از رنج بهم‌ چسبیدگی برهانند. آزمایش‌های متعدد که طی دو هفته انجام گرفت و از کاملترین وسایل آزمایشگاهی برای تعیین چگونگی اتصال مغز و مخچه استفاده شد.

اما در پایان آزمایشات و تشکیل شورای مشورتی پزشکی، دکتر رحمت الله صفائیان پزشک ایرانی و نماینده مجله جوانان طی گفتگوی مفصل با مطبوعات و خبرگزاریها اعلام‌ کرد که عمل جداسازی دوقلوها مستلزم فدا کردن یکی بخاطر دیگری است و چون لاله و لادن هر دو از سلامتی یکسان بهره مندند انتخاب یکی برای زنده ماندن و دیگری برای قربانی کردن دشوار است. بخصوص که آزمایشات نشان می دهد که آنها شانس یک عمر نسبتا طولانی را در شرایط موجود دارند و به‌ همین جهت از تهران کسب تکلیف خواهد شد.

با اعلام نظرخواهی در روزنامه اطلاعات، گروه کثیری از طبقات مختلف بخصوص رهبران مذهبی در مخالفت یا موافقت با عمل جداسازی نظریات خود را اعلام‌ کردند که امروز جداگانه در روزنامه منتشر شده است‌.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما