شناسهٔ خبر: 67584342 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور خبر داد

ایجاد منطقه بین‌المللی نوآوری ایران در پارک فناوری پردیس

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوردر نشست خبری روزگذشته المپیک فناوری با اشاره به فعالیت‌های دولت سیزدهم در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان اظهار کرد: آیین‌نامه ایجاد منطقه بین‌المللی نوآوری ایران در پارک فناوری پردیس در هیئت دولت تصویب شده است.

صاحب‌خبر -

وی افزود: در این آیین‌نامه که در ۴۰ بند تنظیم شده ، پارک فناوری پردیس با ارتقای کالبدی و قانونی در افق ۱۴۰۸ به یکی از بزرگ‌ترین مناطق فناوری منطقه تبدیل خواهد شد.
دهقانی گفت: در این آیین‌نامه تسهیلات گوناگونی در حوزه قوانین، ایجاد معافیت‌های قانونی، سرمایه‌گذاری خارجی و امکانات بین‌المللی در نظر گرفته شده است تا این پارک به یکی از ۱۰ پایگاه سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه بدل شود.
معاون علمی رئیس جمهور گفت: برنامه‌ریزی ایجاد شهرک مسکونی نخبگانی در ۳۰۰ هکتار و توسعه پارک برای حضور ۲هزارو500 شرکت فناور و دانش‌بنیان در این آیین‌نامه در نظر گرفته شده است. از سویی برنامه‌ریزی برای حضور نخبگان ایرانی غیرمقیم و استفاده از تجربیات آنان در نظر گرفته شده است.
وی حضور حداقل ۵۰ شرکت غیرایرانی مرتبط با فناوری در منطقه بین‌المللی نوآوری ایران را از اهداف ایجاد این منطقه برشمرد و گفت: برنامه داریم تا اشغال در پارک فناوری پردیس با ارتقای صورت گرفته به بیش از ۵۰ هزار نفر برسد.

نظر شما