شناسهٔ خبر: 67584322 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

اسکواد تیم قهرمان لیگ در خطر فروپاشی/ تغییر در پرسپولیس از دروازه‌بان تا مهاجم

پرسپولیس در شرایطی قرار دارد که ممکن است دوره بعدی لیگ برتر را با ظاهری کاملاً متفاوت و جدید آغاز کند.

صاحب‌خبر -

اسکواد تیم قهرمان لیگ در خطر فروپاشی/ پرسپولیس در آستانه تغییر از گلر تا مهاجم

به گزارش تابناک ورزشی، پرسپولیس موفق شد در رقابتی نفسگیر و سخت با استقلال، جام قهرمانی لیگ برتر دوره بیست‌وسوم را در هفته پایانی از آن خود کند. سرخپوشان پایتخت در حالی موفق به این مهم شدند که در نیم فصل شاهد تغییری مهم بودند؛ یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس جدا شد و اوسمار دستیار او عنان کار را در دست گرفت.

اوسمار برزیلی نتایج خوبی با سرخپوشان گرفت و در نهایت هم که جام را به ارمغان آورد. گرچه به نظر می رسید با توجه به این موفقیت، او به حضور در پرسپولیس و سرمربیگری در این تیم ادامه دهد اما این اتفاق نیفتاد و جدایی او باعث شد مسئولان باشگاه درصدد استخدام جایگزین اوسمار باشند. در نهایت هم قرعه به نام خوان کارلوس گاریدو افتاد و این مربی اسپانیایی سرمربی جدید پرسپولیس شد. یکشنبه هم مراسم امضای قرارداد و نشست خبری گاریدو برگزار و در ادامه اعلام شد که تمرینات سرخپوشان برای فصل پیش‌رو از شنبه آینده آغاز خواهد شد.

با تمام این اوصاف آنچه مشخص است، اینکه تغییرات در پرسپولیس به سرمربی و کادرفنی این تیم محدود نمی‌شود و قطعاً در لیگ برتر بیست‌وچهارم شاهد مدل جدیدی از سرخپوشان خواهیم بود. نکته حائز اهمیت اینکه احتمال تغییرات گسترده آن هم در ترکیب اصلی تیم، باعث شکل‌گیری نگرانی‌هایی برای هواداران این تیم شده است.

در پست دروازه‌بان، شرایط بسیار مبهم است. آنچه تا امروز مشخص است، اینکه جدایی علیرضا بیرانوند یکی از ارکان اصلی موفقیت‌های سرخپوشان در سال‌های اخیر، قطعی است. فعلاً که او قراردادش را یکطرفه فسخ کرده و اخبار ضدونقیض زیادی هم درباره بازگشت یا پیوستن او به تیم‌هایی نظیر تراکتور وجود دارد. در ضمن احمد گوهری که با پرسپولیس قرارداد داشت و فصل گذشته به صورت قرضی در آلومینیوم اراک بازی کرد، برای ادامه همکاری با سرخ‌ها به توافق نرسید و از این تیم جدا شد.

در خط دفاع، پرسپولیس با یک خلاء بزرگ روبروست. حتی درباره محمدحسین کنعانی‌زادگان که با قرمزها قرارداد دارد، خبرهایی مبنی بر جدایی‌اش منتشر می‌شود. وحدت حنانوف و دانیال اسماعیلی‌فر هم به صورت قطعی جدا شده‌اند. شرایط گئورگی گولسیانی، فرشاد فرجی و علی نعمتی هنوز نامشخص است و حتی گفته می‌شود نعمتی هم اختلاف مالی حدود ۶ میلیارد تومانی با باشگاه دارد و احتمال جدایی‌اش هست. از سویی عبدالکریم حسن قطری هم با وجود قراردادی که دارد، انگار مشکلاتش در قطر به پایان رسیده و می‌خواهد بار دیگر به لیگ ستارگان این کشور بازگردد و در تلاش برای راضی کردن پرسپولیس برای صدور رضایتنامه‌اش است. یعنی از میان مدافعان پرسپولیس تنها ماندن مرتضی پورعلی‌گنجی قطعی شده و این بازیکن قراردادش را تمدید کرده است. او پیش‌تر هم به هواداران وعده داده بود که قرار است با پیراهن سرخ پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کند.

اسکواد تیم قهرمان لیگ در خطر فروپاشی/ پرسپولیس در آستانه تغییر از گلر تا مهاجم

گرچه هنوز باشگاه تراکتور خبرها و شایعات روزهای گذشته را تأیید نکرده، اما شبکه سهند تبریز در گزارشی تأیید کرد که مهدی ترابی، هافبک فصل گذشته پرسپولیس به تیم تبریزی پیوسته است. از میان دیگر بازیکنان خط میانی پرسپولیس قرارداد وحید امیری تمدید شده و گفته می‌شود مانع خاصی برای تمدید قرارداد سروش رفیعی هم وجود ندارد. اما احتمال جدایی سینا اسدبیگی و سعید صادقی هم بالاست؛ اولی با تصمیم خود برای اینکه در تیم دیگری بیشتر به بازی گرفته شود و دومی به این دلیل که باشگاه چندان علاقه‌ای به ادامه همکاری ندارد. هنوز مشخص نیست که باشگاه اوستون اورونوف ازبکستانی را حفظ خواهد کرد یا این بازیکن هم به فروش می‌رسد تا باشگاه به پول مناسبی دست یابد.

در خط حمله، وضعیت عیسی آل‌کثیر که یکی از مهم‌ترین مهره‌های پرسپولیس محسوب می‌شود هم در ابهام قرار دارد. خبرهای غیر رسمی حاکی از اختلاف مالی آل‌کثیر و باشگاه است. گرچه به نظر می‌رسد احتمال تمدید قرارداد مهاجم پرسپولیس بیشتر از احتمال جدایی اوست و آل‌کثیر به دنبال تجربه دوباره اتفاق سال گذشته نخواهد رفت.

با تمام این اوصاف هواداران پرسپولیس در انتظار اعلام رسمی اولین خرید تیم خود هستند. اگر اتفاق خاصی نیفتد مهدی لیموچی به زودی رسماً سرخپوش خواهد شد. وینگر فصل گذشته آلومینیوم اراک نقش زیادی در عملکرد خوب این تیم داشت. گرچه او با اراکی‌ها قرارداد دارد، اما توافق اولیه میان رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس و محمد رجاییان مدیرعامل آلومینیوم حاصل شده است.

نظر شما