شناسهٔ خبر: 67584118 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر خارجه سابق اتریش: روزهای سخت فرانسه در راه است

تهران- ایرنا- کارین کنایسل وزیر خارجه سابق اتریش وضعیت فرانسه کنونی را با بحران آلمان قبل از ظهور آدولف هیتلر مقایسه کرد و گفت: روزهای سخت هرج و مرج در فرانسه در راه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، کنایسل با پیش بینی اینکه در آینده‌ نزدیک قدرت خرید مردم فرانسه کاهش یافته و خشم و ناامیدی آنها تشدید خواهد شد، اظهار کرد: این کشور ممکن است با یک بحران اجتماعی - اقتصادی عمیق مواجه شود که فرانسه را شبیه آلمان قبل از ظهور هیتلر خواهد کرد.

وزیر خارجه سابق اتریش با اشاره به اینکه حتی در مساعدترین سناریو، امنیت ملی فرانسه با تهدید مواجه خواهد شد، تاکید کرد: به دلیل نفوذ روز افزون گروه‌های حاشیه‌ای، خطر رویارویی آشکار بین مخالفان سیاسی در خیابان‌های شهرهای این کشور در حال افزایش است.

کنایسل در ادامه با بیان اینکه اعضای حزب چپ افراطی از درگیر شدن با نیروهای پلیس فرانسه که آنها را دشمن خود می‌دانند هیچ ابایی ندارند، یادآور شد: فراموش نکنید که ساکنان معدودی از کشورهای دیگر هستند که به اندازه فرانسوی‌ها مایل به راه انداختن تظاهرات خیابانی باشند زیرا فرانسه زادگاه انقلاب و گیوتین است.

وی همچنین به بازی‌های المپیک در فرانسه اشاره کرد و گفت: پلیس فرانسه و مسئولان شهرهای بزرگ این کشور با شرایط دشواری مواجه خواهند بود زیرا از یک سو در شرایط پر خطر حملات تروریستی، باید ایمنی برگزاری بازی‌های المپیک را تأمین کنند و از سوی دیگر با پیامدهای بروز هرج و مرج‌های احتمالی در فضای سیاسی داخلی کشور مواجه شوند.

کنایسل با بیان اینکه در این وضعیت از امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه هم کاری برنمی‌آید، خاطرنشان کرد: مکرون نیز با اتخاذ زنجیره‌ای از اقدام‌های غیرمسئولانه، حتی در سن ۴۶ سالگی بیشتر از اینکه شبیه یک دولتمرد باشد، شبیه به یک نوجوان افسار گسیخته رفتار می‌کند و قادر نیست نقش مفیدی از خود به نمایش بگذارد.

وزیر خارجه سابق اتریش در ادامه به کنترل محدودی که بر جریان ارسال سلاح‌ به اوکراین از سوی کشورهای غربی وجود دارد اشاره کرد و افزود: امنیت ملی فرانسه به دلیل قاچاق تسلیحات ارائه شده به اوکراین توسط گروه‌های تبهکار نیز در معرض تهدید قرار دارد و از سلاح‌های کوچک خودکار گرفته تا موشک‌انداز یا خودروهای زرهی، همه اینها در قلمرو خود اتحادیه اروپا از جمله فرانسه قابل تهیه و استفاده بر علیه خود آنها است.

کنایسل در ادامه با این پیش‌بینی که فرانسه در طول ماه‌های پیش رو در معرض بروز هرج و مرج و حملات تروریستی قرار خواهد گرفت، هشدار داد: در این تابستان به ویژه باید از پاریس دوری کرد.

نظر شما