شناسهٔ خبر: 67583972 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رفع موانع ۲۰۱ تعاونی‌مشکل دار در استان تهران

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از احیا و حل مشکل ۲۰۱ تعاونی مشکل دار استان تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد آذرپناه گفت: بیش از ۲۶۶ هزار مجوز در حوزه مشاغل خانگی در سه سال گذشته صادر و همچنین بیش از چهار هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان کسب و کار‌های خانگی اختصاص یافته است.

وی افزود: هدف از برگزاری این کارگروه، بررسی دقیق مسائل و مشکلات تعاونی‌ها در استان تهران و ارائه راهکار‌های عملی برای رفع آنها بوده است. 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران بیان کرد: در این کارگروه که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذیربط، مدیران عامل تعاونی‌ها و کارشناسان برگزار شده است، درباره ۴۵۱ مورد از مشکلات این تعاونی‌ها بررسی شده و خوشبختانه تاکنون حدود ۸۰ درصد از مشکلات این تعاونی‌ها مرتفع شده است و این شرکت‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: در این جلسات با شناسایی دقیق موانع و مشکلات پیش روی تعاونی‌ها، از جمله کمبود نقدینگی، بروکراسی اداری، مسائل و مشکلات داخلی و اعضای شرکت ها، مشکلات حقوقی و مالیاتی و همچنین چالش‌های مربوط به بازاریابی و فروش محصولات، راهکار‌های عملی و قابل‌اجرایی را برای رفع آنها ارائه کرده ایم.

آذر پناه ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی هدفمند و دقیق بتوان به رونق فعالیت تعاونی‌ها، ایجاد اشتغال پایدار و جهش تولید در استان کمک نمود.

نظر شما