شناسهٔ خبر: 67583880 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ممنوعیت استفاده از ظروف یکبار مصرف در یکی از اداره های خوزستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با حضور در اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان از ممنوعیت استفاده از ظروف یکبار مصرف در جلسات و همچنین مدیریت پسماند و تفکیک زباله قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، داود میرشکار در جمع کارکنان اداره کل غله خوزستان با اشاره به ممنوعیت استفاده از ظروف یکبار مصرف در این اداره کل، گفت: این مجموعه به اهمیت این موضوع واقف شده که باید در راستای حفاظت از محیط زیست گام بردارد که این اقدام ارزشمند می‌تواند الگوی سایر ادارات و نهاد‌ها باشد و باتوجه به اینکه مدیریت پسماند امری ضروری است و این اقدام ارزشمند نه تنها برای همه انسان‌های نسل حاضر و آینده سودمند است بلکه به تمام موجودات زنده که زباله‌ها را در طبیعت رها می‌کنند نیز پیام خواهد داشت.
 
وی به آسیب‌های میکرو پلاستیک‌ها به حیات وحش در مناطق مسکونی و غیرمسکونی اشاره کرد و افزود: در مواردی در بافت‌های بدن پرندگان مواد پلاستیکی یافت شده است و باتوجه به توانمندی‌های اقتصادی، اجتماعی و تنوع زیستی استان خوزستان است، باید از این ظرفیت‌ها باید برای حفاظت از محیط زیست استان استفاده شود و محیط زیست استان با معضلات زیادی روبرو است که در شان مردم پر تلاشی که نقش بسزایی در اقتصاد کشور دارند نیست.
 
میرشکار با تاکید بر ضرورت همکاری همه جانبه در راستای کاهش اثرات زیانبار آلودگی‌ها، ادامه داد: حفاظت محیط زیست استان صیانت از مجموعه‌های انسانی که در بخش‌های مختلف این استان در حال خدمت به اقتصاد کشور هستند را خط قرمز خود می‌داند و نباید این نیرو‌های ارزشمند با آلودگی زیست محیطی آسیب ببینند.
 
امید جهان نژادیان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان ضمن تاکید بر آسیب‌های پسماند‌های پلاستیک در جهان بر انسان و سایر موجودات گفت: تلاش شد در مجموعه خود با حذف پلاستیک و ظروف یکبار مصرف نقشی هر چند کوچک در حفاظت از محیط زیست داشته باشیم و در کنار حذف ظروف یکبار مصرف، برای مدیریت پسماند‌ها و تفکیک زباله، سطل‌های مناسب نیز در محل این اداره کل نصب شده است.
 
وی ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از حیات وحش استان، افزود: همچنین با نصب فیلتر‌های مناسب بر خروجی هوای سیلو‌های گندم از گسترش و پراکندگی گرد و خاک به محیط جلوگیری شده است.

نظر شما