شناسهٔ خبر: 67583228 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش شهدای غزه به ۳۸۱۹۳ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شهدای فلسطینی در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و هشت هزار و یکصد و نود سه نفر رسید و هشتاد و هفت هزار و نهصد و سه نفر هم زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال تلگرامی خبرگزاری سما، وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز دوشنبه اعلام کرد که ارتش رژیم اشغالگر طی بیست و چهار ساعت گذشته ۳ کشتار و جنایت جدید علیه خانواده‌های فلسطینی در نوار غزه مرتکب شد که براثر آن‌ها ۴۰ فلسطینی از جمله تعدادی زن و کودک شهید و ۷۵ نفر دیگر زخمی شدند.
وزارت بهداشت غزه افزود آمار شهدای فلسطینی در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و هشت هزار و ۱۹۳ نفر رسید و هشتاد و هفت هزار و ۹۰۳ نفر هم زخمی شدند.

 

 

عقب نشینی نظامیان رژیم صهیونیستی از برخی مناطق غزه
به گزارش کانال تلگرامی شبکه المیادین؛ خبرنگار این شبکه روز دوشنبه اعلام کرد که نظامیان رژیم اشغالگر پس از یورش غافلگیرانه دیشب به محله الدرج در شهر غزه، شروع به عقب نشینی از این منطقه کرده است.
خبرنگار المیادین افزود: نظامیان رژیم اشغالگر همچنین شروع به عقب نشینی از برخی محور‌ها در محله الشجاعیه در شرق شهر غزه کرده است که ممکن است در راستای تمرین و مانوری باشد که در منطقه انجام می‌دهد.

 

 

صحبت‌های جوان فلسطینی از شب سخت در شمال غزه
کانال تلگرام شبکه الاقصی، ویدئویی از یک جوان فلسطینی منتشر کرد که گفت: شاید این آخرین ویدئویی باشد که ضبط می‌کنم؛ فقط گوش کنید تا بگویم دقیقا چه اتفاقی افتاد. من اصلا فکر نمی‌کردم دیشب صبح بشه و زنده بمونم تا دیشب از جنگ نترسیده بودم، اما دیشب واقعا از جنگ ترسیدم. ما از هر طرف محاصره شدیم. هیچ راه فراری نداریم، چون کوادکوپتر‌ها و توپخانه‌ها ما را هدف قرار می‌دهند. هر وسیله کشتاری اینجا هست. تعداد شهدا زیاد است. اصلا نمی‌توانیم بیرون برویم. از هر طرف رگبار آتش هست و حملاتی که می‌شود قابل تصور نیست. به خدا ما گرسنه ایم، ما گرسنه ایم. شب پیش از آتش بس صحبت می‌کردند حالا الان تو شمال غزه داره این اتفاق می‌افتد. اصلا نمی‌فهمم. ما نمی‌توانیم جای دیگری بریم، چون روند حرکت محدوده بین محله التفاح، اردوگاه جبالیا و غرب و همه این مناطق زیر آتش بمباران و توپخانه است. شاید طی ساعات آینده تعداد شهدا بیشتر بشوند. برای ما واقعا دعا کنید.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11298261"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4278934/11298261?width=600&height=350"></script></div>

 

آمار اسفناک از وضعیت کودکان غزه به سبب ادامه جنگ
شبکه خبری تی آر تی گزارش داد از زمان حمله هفتم اکتبر حماس تاکنون، رژیم صهیونیستی بیش از ۱۴ هزار کودک فلسطینی را در غزه کشته است.
تقریبا یک میلیون و هفتصد هزار نفر ساکن غزه که نیمی از آنها کودک هستند در داخل این منطقه آواره شده اند.
از هفتم اکتبر تاکنون، بیش از ۶۲۵ هزار کودک فلسطینی از ادامه تحصیل بازمانده اند.
هر روز به طور میانگین، حدود ۱۰ کودک فلسطینی یک یا دو پای خود را در نتیجه این حملات از دست می‌دهند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11298263"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4278934/11298263?width=600&height=350"></script></div>





حمله گردان‌های قدس به مرکز فرماندهی رژیم اشغالگر در منطقه الشجاعیه
به گزارش کانال تلگرام شبکه اطلاع رسانی کرانه باختری، گردان‌های قدس تصاویری از حمله موشکی به مرکز فرماندهی عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه الشجاعیه در شرق غزه، منتشر کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11298266"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4278934/11298266?width=600&height=350"></script></div>

 

حمله موشکی گردان‌های المجاهدین به نظامیان صهیونیست در محور نتساریم
به گزارش کانال تلگرام خبرگزاری صفا، گردان‌های المجاهدین تصاویری از هدف قرار دادن محل استقرار نظامیان صهیونیست در محور نتساریم در جنوب شهر غزه با موشک منتشر کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11298268"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4278934/11298268?width=600&height=350"></script></div>

 

 

وضعیت کودکان بستری در بیمارستان کمال عدوان غزه به سبب سوء تغذیه، وخیم است
خبرنگار: در مقابل بخش سوء تغذیه قرار داریم، این بخش در بیمارستان کمال عدوان به علت افزایش آمار سوء تغذیه در کودکان راه اندازی شده است. اینجا شماری از کودکان که با مشکل سوء تغذیه رو به رو هستند، بستری شده اند و درمان آنها در بخش کودکان بیمارستان کمال عدوان انجام می‌شود. 
برخی از کودکان در این بخش در شرایط بسیار دشواری قرار دارند و از کمبود وزن رنج می‌برند و شاخص‌های حیاتی عمومی آنها در وضعیت خوبی قرار ندارد.
دکتر احمد سالم پزشک متخصص اطفال کنار من است، چه چیزی موجب شد این بخش را افتتاح کنید؟

احمد سالم، پزشک فلسطینی در این باره گفت: این بخش به علت وجود کودکانی که از قحطی رنج می‌برند، افتتاح شد. کودکان زیادی به علت قحطی جان خود را از دست داده اند و باید گفت که افتتاح این بخش برای نجات جان کودکانی که در معرض قحطی قرار دارند بوده است. کودکانی که اینجا هستند از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند. قحطی به صورت مستقیم بر این کودکان تاثیر نگذاشته است، بلکه به علت سوء تغذیه مادر بوده است که تاثیر منفی بر کودک گذاشته و گرسنگی به علت تامین نشدن شیر مادر بر کودکان تاثیر گذار بوده است و بسیاری از کودکان در اینجا توانایی خوردن ندارند و همانطور که مشاهده می‌کنید در وضعیت بدی قرار دارند. برای توسعه این بخش تلاش می‌کنیم,، اما امکانات ما به علت کمبود نیرو‌های پزشکی برای فعالسازی این بخش و نداشتن شیر برای کودکان، بسیار ناچیز است. به علت کمبود امکانات نمی‌توانیم درمان اصولی و کاملی برای آنها فراهم کنیم,، اما با هر آنچه در اختیار داریم در این بخش برای آنها تلاش می‌کنیم.


دکتر احمد سالم در پاسخ این سئوال که آیا شمار کودکانی که در این وضعیت قرار دارند و به علت سوء تغذیه به اینجا منتقل می‌شوند درحال افزایش است یا کاهش؟ گفت: طبعا رو به افزایش است و در چند ماه گذشته شاهد مرگ و میر بودیم,، اما در چند روز گذشته به علت راه اندازی این بخش، مرگ و میر نداشتیم، با این حال اگر این بخش تعطیل شود یا در معرض تعطیلی قرار بگیرد شاهد مرگ و میر و افزایش آن خواهیم بود.

در این بخش شاهد هستیم که برق قطع و وصل می‌شود و همچنین نمی‌توان سامانه تهویه و خنک کننده‌های هوا را راه اندازی کرد و برای همین گرمای هوا اینجا بالاست و علاوه بر این صدای موتور برق نزدیک اینجا بسیار آزار دهنده است، بنابراین نه فقط شرایط بهداشتی و درمانی، بلکه شرایط مراقبت و نگهداری نیز به علت محاصره و قحطی که موجب انتقال کودکان بسیاری به بخش سوء تغذیه شده، دشوار و سخت است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11298264"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4278934/11298264?width=600&height=350"></script></div>

 

جان باختن یک کودک فلسطینی به خاطر گرسنگی و تشنگی
یک کودک ۶ ساله فلسطینی در غزه بر اثر گرسنگی و کم آبی جان خود را از دست داد.
به گزارش پرس تی وی، این مرگ، تعداد فلسطینی‌هایی را که به دلیل سوءتغذیه در غزه جان خود را از دست دادند، به ۴۱ نفر رساند. تعداد قربانیان نسل کشی آمریکا و اسرائیل در غزه از هفتم اکتبر به ۳۸۱۹۳ نفر رسیده است که بیشتر آنها زن و کودک هستند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11298269"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4278934/11298269?width=600&height=350"></script></div>







آواره شدن چندباره شهروندان فلسطینی در غزه
شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی از فرار شهروندان مناطق مختلف در غزه در پی حملات اسرائیل خبر داد.
عملیات نظامی اسرائیل سبب کشته شدن ۵۴ فلسطینی دیگر در سراسر غزه شده است. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد از روز هفتم ماه اکتبر تاکنون, ۳۸ هزار ۱۵۳ فلسطینی در حملات اسرائیل کشته شده اند. این‌ها تصاویر ارسالی از شهر غزه است، جایی که در آن هزاران فلسطینی مجبور شده اند در تاریکی کامل خانه هایشان را ترک کنند. این اقدام در پی صدور دستور تخلیه از سوی اسرائیل انجام شد. خانواده‌های فلسطینی مجبور شده اند مکان‌هایی را برای برپایی چادر پیدا کنند. این در حالی است که صدای تیراندازی و گلوله باران در آن اطراف شنیده می‌شود و این‌ها جدیدترین تصاویر از شهر غزه هستند، جایی که در آن حملات اسرائیل تشدید شده است. نیرو‌های اسرائیلی می‌گویند این حملات را علیه اهداف حماس انجام می‌دهند. ابراهیم الخلیلی روزنامه نگار فلسطینی این گزارش را از آن منطقه ارسال کرده است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11298270"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4278934/11298270?width=600&height=350"></script></div>





خانواده‌های فلسطینی بعد از آواره شدن در غزه، شب را در خیابان‌ها سپری کردند
به گزارش کانل تلگرام شبکه اطلاع رسانی کرانه باختری، خانواده‌های فلسطینی بعد از آواره شدن از منطقه تل الهوا و اطراف دانشگاه‌ها در شهر غزه، شب را در خیابان‌ها سپری کردند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11298271"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4278934/11298271?width=600&height=350"></script></div>





بمباران طبقات بالایی مجتمع تجاری فلوریا در غرب غزه
به گزارش کانال تلگرامی الرساله نت، جنگنده‌های رژیم اشغالگر طبقات بالایی مجتمع تجاری فلوریا در محله الرمال در غرب شهر غزه را بمباران کردند.

افزایش شهدای غزه به ۳۸۱۹۳ نفر

 

 

نظر شما