شناسهٔ خبر: 67582770 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی و ارتفاع دو متری امواج دریا در خلیج فارس

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: دریا از صبح امروز با وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی در خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و بیشینه سرعت باد تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا، تا دو متر پیش بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مرضیه سی سی پور گفت: امروز بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات و پاره‌ای از نقاط استان، گذر ابر پیش بینی می‌شود و رشد ابر‌ و وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می شود.

او خاطرنشان کرد: در سایر نقاط نیز که شرایط بارشی فراهم نیست، بروز ناپایداری در قالب تند باد لحظه ای، خیزش گردوخاک و کاهش موقتی کیفیت هوا، انتظار می رود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز ناپایداری دریایی بویژه در خلیج فارس و تنگه هرمز و ناپایداری جوی در ارتفاعات پیش بینی می شود.

سی سی پور تصریح کرد: توصیه می‌شود شناور‌های سبک و صیادی از تردد بویژه در جزایر کیش و لاوان، خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناور‌ها در نظر گرفته شود.

او افزود: تداوم این شرایط ناپایدار دریایی تا فردا شب در این مناطق، پیش بینی می‌شود و از لحاظ دمایی امروز و فردا ماندگاری هوای گرم و خشک در استان پیش بینی می‌شود.

سی سی پور افزود: شنبه تا اواسط هفته پیش رو بدلیل شدت گرفتن باد‌های ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور افزایش محسوس دما بویژه در مناطق شرقی استان پیش بینی می شود.

نظر شما