شناسهٔ خبر: 67581140 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گفت وگوی نخست‌وزیر عراق با رئیس جمهور منتخب / دعوت السودانی از پزشکیان برای سفر به بغداد

تهران- ایرنا- دفتر نخست‌وزیر عراق دوشنبه شب در بیانیه‌ای از گفت وگوی تلفنی محمد شیاع السودانی با مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، در بیانیه دفتر نخست وزیر عراق آمده است که السودانی در تماس تلفنی با پزشکیان پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفته است.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر عراق در این گفت وگوی تلفنی از پزشکیان برای سفر به این کشور دعوت کرده است.

دفتر نخست وزیر عراق در این بیانیه، افزوده است: در این تماس، روابط دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر تداوم همکاری‌های مشترک در بخش‌ها مختلف اقتصادی و امنیتی در راستای منافع دو کشور همسایه و سعادت مردم دو کشور تاکید شد.

پزشکیان نیز در این تماس با تشکر از تبریک نخست وزیر عراق، بر تمایل ایران برای گسترش همکاری‌ها و حمایت از تفاهمات دوجانبه در بسیاری از زمینه‌ها، به گونه‌ای که ثبات دو کشور و منطقه را افزایش دهد، تاکید کرده است.

به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان روز جمعه پانزدهم تیرماه با کسب اکثریت آرا در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران به عنوان نهمین رئیس جمهور ایران از سوی ملت ایران انتخاب شد.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور مجموع آرای اخذ شده در شعب داخل و خارج از کشور ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رای است که بر این اساس تعداد آرای مسعود پزشکیان ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای بود که توانست بر رقیب خود سعید جلیلی پیروز شود.

تاکنون بسیاری از رهبران جهان با ارسال پیام‌هایی پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفته‌اند.

نظر شما