شناسهٔ خبر: 67581041 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

فیلم| طرح ربودن بمب‌افکن روسی!

اسپوتنیک

سازمان مربوطه روسیه اطلاع داد که سرویس امنیت روسیه، تلاش سرویس‌های ویژه اوکراین برای انجام عملیات ربودن بمب افکن راهبردی دوربرد Tu-۲۲ M ۳ نیروی هوافضای روسیه را متوقف کرد و مشارکت سرویس‌های ویژه کشور‌های ناتو در تهیه و اجرای آن فاش شد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

رسانه روس‌ها مدعی شد که کشور‌های ناتو درصدد ربودن یک بمب افکن استراتژیک روسیه بوده‌اند.

اسپوتنیک خبرگزاری روسیه ادعا کرد که کشور‌های ناتو می‌خواستند یک بمب افکن استراتژیک روسیه را بربایند.

گفتنی است روس‌ها بمب افکن راهبردی دوربرد توپولف Tu-۲۲M۳ را برای اولین بار توسط روسیه در جنگ با اوکراین در جریان بمباران ماریوپل به کار گرفتند. این بمب افکن روسیه دارای برد عملیاتی نزدیک به ۷.۰۰۰ کیلومتر است که می‌تواند تمام اروپا و سواحل شرقی ایالات متحده را بپیماید.

Tu-۲۲M که با نام بک فایر (Backfire) نیز شناخته می‌شود، برای حمل ۲۴.۰۰۰ کیلوگرم تسلیحات، به ویژه بمب‌های FAB-۲۵۰ و FAB-۱۵۰۰ روسیه طراحی شده است. این بمب‌های هوایی همه‌منظوره، طراحی شده توسط شوروی با کلاهک انفجاری قوی قدیمی هستند، اما آسیب‌هایشان ویرانگر است.

Tu-۲۲M۳ همچنین می‌تواند موشک‌های هسته‌ای یا ضد رادار Kh-۱۵ و همچنین موشک‌های تهاجمی دریایی دوربرد Kh-۲۲ را حمل کند. بک فایر تحت آخرین نسخه خود، با خدمه‌ای متشکل از چهار نفر می‌تواند به حداکثر سرعت بیش از ۲ ماخ (۲۳۰۰ کیلومتر در ساعت) برسد. این هواپیما که جدیدترین تجسم مرگبار بمب افکن‌های پوتین است، قادر به شلیک موشک‌های مافوق صوت Kh-۴۷M۲ است که می‌توانند کلاهک‌های هسته‌ای حمل کنند.

بر پایه این گزارش، سازمان مربوطه روسیه اطلاع داد که سرویس امنیت روسیه، تلاش سرویس‌های ویژه اوکراین برای انجام عملیات ربودن بمب افکن راهبردی دوربرد Tu-۲۲M۳ نیروی هوافضای روسیه را متوقف کرد و مشارکت سرویس‌های ویژه کشور‌های ناتو در تهیه و اجرای آن فاش شد.

این خبرگزاری ادعا کرد که سازمان اطلاعات اوکراین قصد داشت یک خلبان نظامی روسی را در ازای پرداخت پول و شهروندی ایتالیایی به خدمت بگیرد تا او با یک بمب افکن استراتژیک روسیه به اوکراین پرواز کند.

سرویس امنیت فدرال روسیه افزود: طی اقدامات عملیاتی، افسران ضد جاسوسی روسیه اطلاعاتی دریافت کردند که به نیرو‌های مسلح روسیه کمک کرد تا به فرودگاه اوزرنویه نیرو‌های مسلح اوکراین حمله کنند.

<div id="video-display-embed-code_1369268" ><script type="text/JavaScript" src="https://aftabnews.ir/fa/news/play/embed/919943/1369268?width=700&height=300"></script></div>

نظر شما