شناسهٔ خبر: 67580999 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

رشد ۲۵ درصدی آموزش‌های هلال‌احمر استان زنجان

صاحب‌خبر -

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: «آموزش‌های جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در سه ماه نخست سالجاری رشد ۲۵ درصدی یافت.»
حکمت‌اله ‌هاشمی افزود: «طی سه ماهه نخست امسال ۱۰ هزار و ۵۱۱ نفر در استان زنجان در قالب ۴۶۹ دوره از آموزش‌های هلال‌احمر بهره‌مند شده‌اند. این دوره‌ها مربوط به آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات، کمک‌های اولیه ۲۲ ساعته، آموزش همگانی خانه‌های هلال، پایه داوطلبی، مهارت‌های اولیه در شرایط اضطراری، دوره‌های تخصصی و دوره تربیت مربی بوده است. آموزش‌های هلال‌احمر در شهرها و روستاها، دستگاه‌های اجرایی، مراکز نظامی، انتظامی، مدارس، بوستان‌ها، محلات، مساجد، خانه‌های هلال و پایگاه‌های امدادونجات جاده‌ای ارائه شده است.»
هاشمی ‌با بیان اینکه در تلاش هستیم با ارائه این آموزش‌ها فرهنگ خودامدادی را جهت پیشگیری از خسارت‌های جانی و مالی در حوادث و بلایای طبیعی کاهش دهیم، تاکید کرد: «با توسعه و گسترش فعالیت‌های آموزشی برای علاقه‌مندان قشرهای مختلف جامعه باید «هر خانه یک امدادگر» را محقق کنیم. فراگیران علاقه‌مند پس از گذراندن دوره‌های مقدماتی موردنیاز می‌توانند از آموزش‌های تخصصی نیز بهره‌مند ‌شوند. برای فراگیران گواهینامه صادر می‌شود و این آموزش‌ها در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرمدره، خدابنده، طارم، ایجرود و ماهنشان در حال برگزاری و با قوت بیشتری ادامه دارد. علاقمندان برای بهره‌مندی از آموزش‌های هلال‌احمر می‌توانند با مراجعه به خانه‌های هلال در شهرها و روستاها، محلات، مساجد، ادارات و دهیاری‌ها ثبت‌نام خود را قطعی کنند.»

 

نظر شما