شناسهٔ خبر: 67580853 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون استاندار ایلام:

کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی در برگشت از چالش‌های ایام اربعین است

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: عدم تخصیص و اعتبار به موقع، گرمای شدید هوا، گسترش سایبان‌ها، کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی در برگشت، عدم امکان مدیریت زائران در سامانه سماح، کاهش ظرفیت آتش‌نشانی در مهران چالش‌های برگزاری اربعین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سعید هژبری امروز _دوشنبه هجدهم تیر_ در نشست مشترک حوزه عمرانی استانداری و شورای عالی قضائی استان در پایانه مرز مهران اربعین را یک نهضت دائمی دانست و اظهار کرد: این نهضت به قیام مهدی موعود (عج) متصل خواهد شد و با این نگاه باید پروژه‌های زیرساختی اربعین پیش‌بینی شود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از رئیس کل دادگستری استان ایلام و شورای عالی قضائی برای بازدید از پروژه‌های زیرساختی اربعین افزود: اربعین یک رویداد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و دینی است که پنجره توسعه را به روی استان ایلام باز کرده و باید قدر این نعمت و توفیق الهی را بدانیم.

معاون عمرانی استاندار ایلام تصریح کرد: با توجه به گرمای هوا مسیرهای پیاده‌روی زائران باید کاهش یافته و طبق یک طرح علمی، تغییرات اساسی در حمل و نقل و استقرار موکب‌ها پیش‌بینی شده که همه باید از آن تبعیت کنند.

هژبری اضافه کرد: ساماندهی دست‌فروشان یکی از مسائل مهم است که در پیک برگشت زائران مشکل‌ساز می‌شود و در طرح جانمایی مواکب این موضوع دیده شده و باید مدیریت شود.

وی به برخی از ملاحظات برای برگزاری اربعین امسال اشاره کرد و افزود: عدم تخصیص و اعتبار به موقع، گرمای شدید هوا، گسترش سایبان‌ها، کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی در برگشت، عدم امکان مدیریت زائران در سامانه سماح، کاهش ظرفیت آتش‌نشانی در مهران و نداشتن ساختار سازمانی برای برگزاری اربعین در مدیریت استان از مهم‌ترین چالش‌های برگزاری اربعین است.

نظر شما