شناسهٔ خبر: 67580850 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

پزشکیان در تماس تلفنی پوتین:

روابط با روسیه را تقویت خواهیم کرد

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

رئیس‌جمهور منتخب در پاسخ به تماس تلفنی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت: برای روابط با کشور دوست و همسایه روسیه اهمیت زیادی قائل هستیم و بی‌تردید این روابط را تقویت خواهیم کرد. 
به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته در تماس تلفنی با دکتر مسعود پزشکیان انتخاب وی را به عنوان رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران تبریک گفت. 
رئیس‌جمهور روسیه در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور منتخب ضمن آرزوی موفقیت برای دکتر پزشکیان در مسئولیت بزرگ پیش‌رو و همچنین بهروزی و رفاه برای ملت ایران، با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه در عالی‌ترین سطح برقرار است، ابراز امیدواری کرد این روابط در دوران ریاست جمهوری رئیس‌جمهور منتخب و با اجرای توافقات 
صورت گرفته میان دو کشور در دولت شهید رئیسی تداوم یابد. 
ولادیمیر پوتین همچنین با اشاره به همکاری‌های رو به گسترش ایران و روسیه به‌ویژه در بخش انرژی و حمل‌ونقل، ضمن دعوت از دکتر پزشکیان برای شرکت در اجلاس آتی بریکس در کازان، بر آمادگی روسیه برای امضای توافقنامه جامع همکاری دوکشور در حاشیه این اجلاس تأکید کرد. 
رئیس‌جمهور منتخب نیز در این تماس تلفنی، ضمن قدردانی از پیام تبریک گرم و محبت‌آمیز رئیس‌جمهور روسیه گفت: برای روابط با کشور دوست و همسایه روسیه اهمیت زیادی قائل هستیم و بی‌تردید این روابط را تقویت خواهیم کرد. دکتر مسعود پزشکیان همچنین بر اهتمام دولت جدید نسبت به پیگیری و اجرای توافقات صورت گرفته در دولت شهید رئیسی تأکید کرد. رئیس‌جمهوری منتخب همکاری‌های دوکشور در سازمان‌ها و پیمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای نظیر شانگهای، بریکس و اوراسیا را حائز اهمیت دانست و گفت: اسناد توافقنامه همکاری جامع ایران و روسیه نهایی شده و آماده هستیم در حاشیه اجلاس بریکس در روسیه آن را به امضا برسانیم. 
 گفت‌وگوی تلفنی اردوغان با پزشکیان
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب گفتگو کرد. 
رئیس‌جمهور ترکیه در این تماس تلفنی با بیان اینکه روابط ایران و ترکیه دارای سابقه‌ای طولانی است، اظهار داشت: معتقد هستم در دوره جدید نیز این روابط در هر زمینه‌ای توسعه خواهد یافت. در این گفتگو روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 


 هنیه به پزشکیان تبریک گفت
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با ارسال نامه‌ای، انتخاب دکتر پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور جدید کشورمان را به وی تبریک گفت. 
به گزارش المیادین، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس طی نامه‌ای، پیروزی دکتر پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان را به وی تبریک گفت. هنیه در این نامه تأکید کرد: این نامه تبریک را در هنگامه‌ای برای شما ارسال می‌کنیم که ملت و مقاومت فلسطین در یکی از شرافتمندانه‌ترین نبرد‌های تاریخی خود به سر می‌برند. هنیه در ادامه این نامه افزود: ما و ملت‌مان به خدمت شما به ایران، عبور از چالش‌ها و سختی‌ها، حرکت در مسیر اتحاد امت اسلامی در برابر دشمن خود و یاری مسئله محوری امت‌مان اطمینان داریم.

برچسب‌ها:

نظر شما