شناسهٔ خبر: 67580830 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

۳ دلیل برای بازداشت  مادر و دختر به اتهام قتل 

روزنامه جوان

ساعت ۲ بامداد دیروز دوشنبه ۱۸ تیرماه، رهگذرانی که در حال عبور از بوستانی در غرب تهران بودند، صدای شلیک تیری را شنیدند و به سمت صدای شلیک رفتند. رهگذران در قسمت فضای سبز پارک با صحنه دلخراشی روبه‌رو شدند؛ مرد میانسالی با شلیک گلوله به سرش به قتل رسیده بود. 

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: مأموران پلیس تهران پس از کشف جسد مردی میانسال در یکی از پارک‌های غرب که با شلیک گلوله به قتل رسیده بود، همسر و دخترش را به سه دلیل جنایی در صحنه قتل بازداشت کردند. 
ساعت ۲ بامداد دیروز دوشنبه ۱۸ تیرماه، رهگذرانی که در حال عبور از بوستانی در غرب تهران بودند، صدای شلیک تیری را شنیدند و به سمت صدای شلیک رفتند. رهگذران در قسمت فضای سبز پارک با صحنه دلخراشی روبه‌رو شدند؛ مرد میانسالی با شلیک گلوله به سرش به قتل رسیده بود. 

 جسد ناشناس 
با اعلام این خبر، تیمی از مأموران کلانتری جنت‌آباد در محل حادثه حاضر و در گوشه‌ای از پارک با جسد مردی حدوداً ۶۰ ساله روبه‌رو شدند که با شلیک گلوله به سرش به کام مرگ رفته بود. مأموران در بارزسی بدنی از مقتول هیچ مدارک هویتی کشف نکردند و با حفظ صحنه جرم، حادثه را به قاضی موسی رضا‌زاده، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران خبر دادند. لحظاتی بعد بازپرس جنایی همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران پای در قتلگاه مرد میانسال گذاشت و دریافت زمانی که مأموران به محل حادثه رسیده‌اند عینک دودی شکسته‌ای و جعبه کمک‌های اولیه که داخل آن آمپول، سرنگ، الکل و سرم بوده، کشف کرده‌اند که احتمال دادند متعلق به مقتول باشد. 

 بازگشت مظنونان به صحنه قتل 
در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت و مأموران درتلاش بودند هویت مقتول را شناسایی کنند، زن میانسالی همراه دختر ۱۷ ساله‌اش وارد پارک شد و به مأموران اعلام کرد شوهرش به نام صفدر بعدازظهر از خانه بیرون رفته و به طرز مرموزی گم شده است. نشانی و مشخصاتی که زن میانسال و دخترش در اختیار مأموران پلیس قرار دادند، حکایت از آن داشت مقتول شوهر زن میانسال است. بدین ترتیب عکس‌های صفدر با مقتول مطابقت داده و مشخص شد جسد کشف شده متعلق به صفدر است. 

 ادعای عجیب 
با شناسایی هویت مقتول، مأموران از زن میانسال تحقیق کردند. وی در ادعایی گفت: «من و شوهرم دو دختر داریم که یکی از آن‌ها ازدواج کرده و دیگری هم الان همراه من است. من پرستار خانگی هستم، اما چند روزی از پدرم که در بیمارستان بستری است پرستاری می‌کردم. دیروز ظهر وقتی از بیمارستان به خانه برگشتم، شوهرم می‌گفت معده‌اش درد می‌کند و می‌خواهد استراحت کند. من جعبه کمک‌های اولیه‌ام را برداشتم و به خانه بیماری رفتم تا به او سرم و آمپول بزنم. ساعتی بعد برگشتم، اما شوهرم در خانه نبود. فکر کردم برای انجام کاری بیرون رفته، اما وقتی دیر کرد با او تماس گرفتم، ولی تلفن همراهش را جواب نداد. نگرانش شدم و همراه دخترم برای پیدا کردنش شروع به جست‌وجو کردیم تا اینکه به این پارک رسیدیم و فهمیدیم مردی به قتل رسیده است که به شوهرم شباهت دارد و الان هم متوجه شده‌ام که مقتول شوهرم است.» 

 بازداشت 
در حالی که زن میانسال مدعی بود در جریان به قتل رسیدن شوهرش نیست، قاضی موسی رضازاده به سه دلیل او و دخترش را بازداشت کرد. اولین دلیل این بود که زن میانسال ادعا می‌کرد جعبه کمک‌های اولیه‌اش داخل خودرویش است، اما مأموران جعبه کمک‌های اولیه او را در نزدیکی جسد کشف کرده بودند. دومین دلیل، تماس زن میانسال با شوهرش لحظه‌ای بوده که شوهرش با شلیک گلوله به قتل رسیده بود و سومین دلیل تیم جنایی هم حضور زن میانسال و دخترش بلافاصله پس از قتل در محل حادثه بود. 
همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه، دو متهم برای بازجویی‌های فنی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

نظر شما