شناسهٔ خبر: 67580709 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس:

دشمن با حضور و مشارکت پرشور مردم در انتخابات رو سیاه شد

سردار «کوشکی» با اشاره به نقشه های شوم دشمنان برای کاهش حضور مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: با حضور پر رنگ مردم در دو دوربرگزاری انتخابات، دشمن رو سیاه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس امروز در جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان کازرون که با حضور فرماندار، امام جمعه، فرمانده سپاه و دیگر اعضای شورا برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و شهادت سید و سالار شهیدان اظهار داشت: وقتی به ایام الله‌ها به صورت جدی پرداختیم نخستین ثمره آن که فراهم ساختن امنیت و سلامت در ابعاد مختلف اعتقادی، مذهبی و... است، به مردم و جامعه ما می‌رسد.

وی افزود: حضور افراد مختلف با دیدگاه‌ها و سلایق مختلف در عرصه انتخابات ظرفیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است چراکه با هیچ تلاطم و مشکلی همه جریانات نقد ها، دیدگاه‌ها و موضوعات خود را بیان می‌کنند و در نهایت انتخابات با حضور پرشور مردم و بدون هیچ مشکلی برگزار می‌شود.

سردار کوشکی انتخابات را برکت خون شهدا عنوان کرد و گفت: دشمنان این مرز و بوم در رسانه‌های خود پیش بینی حضور حداقلی مردم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری کرده بودند و برای تحقق این امر تلاش می‌کردند تا مشروعیت نظام اسلامی ایران را زیر سوال ببرند و دست بیگانگان در امورات ایران باز شود، اما با حضور پر رنگ مردم در دو دوربرگزاری انتخابات، دشمن رو سیاه شد که می‌توان این پیروزی بزرگ را ثمره خون شهیدان به ویژه شهید آیت الله رئیسی دانست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به انتخاب نهمین رئیس جمهور کشورمان توسط مردم، گفت: امیدواریم خداوند به رئیس جمهور منتخب مردم در عمل به شعار‌ها و وعده‌های خود یاری دهد چراکه انتظار مردم پیش روندگی و پیش برندگی انقلاب اسلامی است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: شهیدان از سوی خداوند متعال به عنوان محافظ انقلاب اسلامی قرار داده است شاید سستی در کار انقلاب توسط مدیران شکل گرفته باشد، اما شهیدان ناظر و عامل بوده و در صحنه از خداوند متعال رزق می‌گیرند و به مردم ما می‌رسانند که نخستین رزق آنان امنیت، آسایش و آرامش جامعه ما است؛ گلزار‌های شهدا بلد طیب هستند و پیکر مطهر شهدا هرجا که باشد، آن منطقه طیب و پاک می‌شود از این رو باید تمام همت خود را برای آبادانی این مناطق طیب بگذاریم.

این مقام مسئول، نقش برجسته شهرستان کازرون در قبل و بعد انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: شهرستان کازرون در قبل از انقلاب اسلامی با مبارزه با استعمارگران و بعد از آن جز ۱۲ شهری است که حکومت نظامی برای آن اعمال شد بنابراین کازرون یکی از پایگاه‌های اصلی مبارزات انقلابی به شمار می‌رود که در دفاع مقدس نزدیک به ۲۰ هزار رزمنده از این شهر به جبهه‌های اعزام شدند و یک هزار و ۳۰۰ شهید تقدیم این نظام و کشور کردند لذا باید جایگاه این شهرستان با توجه به سبقه غنی که دارد، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ۵ شهر شیراز، کازرون، جهرم، فسا و مرودشت به عنوان قطب دفاع مقدس استان فارس شناخته می‌شوند، بر همت عالی اعضای شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان کازرون در راستای عمل به مصوبات این شورا و بستر سازی برای احیای دین داری مردم تاکید کرد.

سردار کوشکی ادامه داد: باید شرایط حضور مردم در یادمان‌های شهدای گمنام برای احیای دین داری خود، توسط مسئولان شهرستان و اعضای شورای حفظ آثار فراهم شود چراکه یادمان‌های شهدای گمنام قبله گاه فرهنگی هر شهر محسوب می‌شوند بنابراین یادمان‌های شهدای گمنام شهرستان کازرون نیز باید به جایگاه فرهنگی خود برسد.

گفتنی است، کتاب نقش شهرستان کازرون در دفاع مقدس، اعتبارات، تعیین و تکلیف یادمان شهیدگمنام شهر کنارتخته، شهرآرایی با شهدای دفاع مقدس و تکمیل یادمان‌ها از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما