شناسهٔ خبر: 67580447 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اداره محیط زیست شهرستان سقز خبر داد

رهاسازی چهار قطعه کبک در سقز

دلنیا گوهری‌نژاد

رئیس اداره محیط زیست شهرستان سقز از رهاسازی چهار قطعە کبک توسط شکارچی نادم در سقز خبر داد.

صاحب‌خبر -

ایوب شریفی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یک شکارچی قدیمی سقزی که از شکار و اسیر کردن جانوران وحشی پشیمان شده بود، در یک اقدام نمادین و خداپسندانه با رهاسازی چهار  قطعه کبک، همیار محیط زیست شد.

 رئیس اداره محیط زیست شهرستان سقز با اعلام این خبر گفت: در راستای تعامل و برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و آموزشی محیط زیستی با جوامع محلی و اهالی روستاهای حاشیه و داخل منطقه حفاظت شده عبدالرزاق سقز، شکارچی مذکور ضمن ندامت و اظهار پشیمانی از شکار حیات وحش، با رهاسازی کبک‌های مذکور به جمع همیاران محیط زیست پیوست.

ایوب شریفی افزود: به همین منظور در مراسمی که با حضور محیط بانان یگان حفاظت این اداره برگزار شد، کبک‌های مذکور، توسط شکارچی یاد شده در زیستگاه طبیعی رهاسازی شده و به دامان زیبای طبیعت سقز بازگشتند و قفس‌های آن‌ها را سوزاندند.

وی ضمن قدردانی از این اقدام محیط زیستی و تشکر از همراهی و همکاری دلگرم کننده نیروی انتظامی، دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی و روستانشینان طبیعت دوست شهرستان سقز، ابراز امیدواری کرد که روز به روز بر تعداد نادمین از شکار اضافه شود، حیات وحش گرفتار در قفس آزاد شده و به آغوش طبیعت بازگردند و قفس‌های اسارت این مخلوقات خداوندی، شکسته و سوزانده شوند.

انتهای پیام

نظر شما