شناسهٔ خبر: 67580432 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سلامی: ملت ایران در شکست دادن دشمن بسیار هنرمند است

زهره ابراهیمی

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه در انتخابات مشاهده کردیم که ایرانی‌ها با گذشت ۳ الی ۴ روز محاسبات دشمن را بهم ریختند و او را مایوس کردند، گفت: ملت ایران در شکست دادن دشمن بسیار هنرمند است.

صاحب‌خبر -

سردار حسین سلامی امروز، ۱۸ تیرماه در افتتاحیه بیست و نهمین دوره طرح ولایت کشوری که در مجتمع فرهنگی آیه‌های مشهد برگزار شد، اظهار کرد: جوانانی که در دوره طرح ولایت حضور دارند، جوانانی آگاه، باانگیزه، مومن و سرشار از شوق و اراده هستند و من خداوند را شاکرم که در این روزهای عزیز بین این دانشجویان متفکر و خلاق در مشهد قرار گرفته‌ام.

وی اضافه کرد: علامه مصباح یزدی که موسس این دوره بود، در راستای تغییر افکار جوانان ایران تلاش کرد و با شروع این دوره در این راستا موثر واقع شد. این دوره در ۴۰ شبانه‌روز تداوم دارد و برای پرورش فکر، اندیشه، ایمان و باور دانشجویان بسیار ضروری است، زیرا جنگ‌های امروزی در فضای ذهن‌ها و قلب‌ها اتفاق می‌افتد و آمریکا در تلاش تسخیر ذهن‌ها و قلب‌هاست تا بتواند اراده جوامع را به دست گیرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: جامعه را انسان‌های بزرگ، رویدادهای بزرگ و باورهای بزرگ می‌سازند و جامعه ما به دلیل برخورداری از این سه عنصر، از فضای تحقیر، بردگی، وابستگی و عقب‌ماندگی خارج شده و بزرگترین امپراطوری تاریخ را در ۴۵ سال پیش شکسته‌ است. 

سلامی گفت: شجاعت شامل مفاهیمی از جمله شجاعت معنوی، روحی و روانی می‌شود. انسان‌هایی که از مرگ نمی‌هراسند و از جان خود می‌گذرند، دارای شجاعت روحی و روانی هستند. مصداق این شجاعت در اقدامات شهدا و رزمندگان جنگ تحمیلی به عینه نشان داده شده است؛ آنان شجاعتی داشتند که از ایمان و آگاهی‌شان نشات گرفته بود.

وی با بیان اینکه در برهه‌ای از تاریخ هجمه‌های بسیاری علیه ایران وجود داشت، عنوان کرد: ایران با نشان دادن قدرت خود و پاسخ دادن به‌ دشمن، به این حملات پایان داد. لذا ما ثابت کرده‌ایم که ظرفیت‌های عظیم انسانی و هوش و نبوغ جوان ایرانی متوقف نمی‌شود و قدرت آمریکا به تدریج با مستهلک کردن استکبار توسط ایران، ضعیف شده است. ملت ایران مانند جریان آب هستند و به هر مانعی برسند، یا از آن عبور می‌کنند یا آن را دور می‌زنند و مانند آب جاری ادامه مسیر می‌دهند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه در انتخابات مشاهده کردیم که ایرانی‌ها با گذشت سه الی چهار روز محاسبات دشمن را بهم ریختند و او را مایوس کردند، افزود: ملت ایران در شکست دادن دشمن بسیار هنرمند است. امید ما به شما دانشجویان است، زیرا دانشجویان و جوانان سرشار از شوق، روحیه و احساس زندگی‌اند. تقاضا دارم که هرگز در این مسیر سست نشوید، زیرا ما اگرچه سختی‌های خطرناکی را پشت سر گذاشته‌ایم، اما هنوز با مشکلات متعددی در ستیز هستیم و باید اعتماد به نفس قوی خود را حفظ کنیم. ما می‌توانیم با قدرت همبستگی و اتحاد نظام را حفظ کنیم و در مقابل مشکلات بایستیم.

سلامی اضافه کرد: صحنه انتخابات ما، صحنه دموکراسی کامل بود، زیرا سلامت و امانتداری در این مسیر به دقت نمایانگر شد و آن‌هایی که ادعا می‌کردند در ایران انتخاب رئیس‌جمهور با رای مردم صورت نمی‌گیرد، متوجه وجود دموکراسی در ایران شدند.

انتهای پیام

نظر شما