شناسهٔ خبر: 67580393 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ادارات استان مرکزی فردا از ساعت ۱۱ تعطیل می‌شود

ادارات استان مرکزی فردا (سه‌شنبه نوزدهم تیر) به دلیل آلودگی هوا و مدیریت مصرف انرژی از ساعت ۱۱ ظهر تعطیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، در اطلاعیه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی آمده است: «با توجه به هشدار سطح زرد اداره کل هواشناسی استان و همچنین ضرورت مدیریت مصرف انرژی، تصمیم کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی برای روز سه‌شنبه ۱۹ تیرماه به شرح ذیل اعلام می‌شود: ادارات استان مرکزی (به‌جز دستگاه‌های خدمات‌رسان و اداراتی که دارای نوبت کاری یا کشیک هستند) فردا سه‌شنبه ۱۹ تیراز ساعت ۱۱ ظهر تعطیل اعلام می‌شود.

فعالیت کارمندان دستگاه‌های اجرایی که دارای سابقه قبلی و تأیید شده بیمارهای زمینه‌ای قلبی، تنفسی، ریوی و… هستند و همچنین کلیه مادران باردار شاغل به صورت دورکاری اعلام می‌گردد و این کارکنان با هماهنگی مدیر مربوطه، مجاز به عدم حضور در محل کار هستند، درخواست می‌شود اصناف و مدیران بخش خصوصی نیز در این زمینه همکاری لازم را با کارکنان خود داشته باشند.

کلاس‌های کلیه مؤسسات و آموزشگاه‌ها شامل مراکز علمی آزاد، آموزشگاه‌های زبان، اعم از دولتی و غیردولتی و پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی، فردا سه‌شنبه ۱۹ تیرماه تعطیل خواهد بود.

ضمن درخواست برای کاهش تردد در فضای باز، نوشیدن مایعات و استفاده از ماسک، برای کاهش اثرات گرد و خاک توصیه می‌شود.

متخصصان دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از تجهیزات و آمبولانس در میادین پُرتردد شهرها مستقر و نسبت به خدمات‌رسانی به شهروندان اقدام و توزیع ماسک در این میادین صورت پذیرد.

هرگونه فعالیت ورزشی در فضاهای باز در سطح شهرها ممنوع و اداره کل ورزش و جوانان ملزم است با اطلاع‌رسانی مناسب، تدابیر لازم را اتخاذ کند.

تمامی مراکز درمانی و مراکز خدمات جامع سلامت در آماده‌باش کامل قرار گیرند.»

نظر شما