شناسهٔ خبر: 67580320 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

اصحاب سیدالشهدا(ع)بی اعتنا به حیات الدنیا خود را به کربلا رس... -

اقتصاد ایران: قم- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اصحاب سیدالشهدا(ع) بی اعتنا به حیات الدنیا خود را به کربلا رساندند و انسان باید اهل سبقت در اعمال خیر باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد مهدی میرباقری شامگاه دوشنبه در مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: عده‌ای قبل از فتح در کنار پیامبر اسلام مال و جان خود را هزینه کردند که مقام این افراد با کسانی که پس از فتح به پیامبر می‌پیوندند فرق دارد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: بر سر راه هزینه کردن انسان از مال و جان در مسیر پیامبر اسلام فتنه‌ای وجود دارد که انسان باید از میان این حیات الدنیا عبور کند و بی اعتنا به جلوه‌های دنیا باشد چرا که این زینت‌ها انسان را به سمت خود می‌کشد.

آیت الله میرباقری بیان کرد: خداوند در قرآن ۵ جلوه از حیات الدنیا را بیان کرده که هر کدام از آنان برای منحرف کردن انسان کافی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: حیات الدنیا با جلوه‌های مختلف آنکه موجب غرق شدن انسان می‌شود، خداوند می‌فرماید برای انسان مؤمن همانند باران بهاری است.

وی با بیان اینکه کافران در بهار به دنبال خوش گذرانی هستند افزود: با آمدن باد، همه این جلوه‌ها از بین می‌رود و فرصت‌ها از انسان گرفته می‌شود و انسان دچار رنج شدید می‌شوند.

آیت الله میرباقری ادامه داد: حیاتی که شیطان درست می‌کند باطن آن جهنم است و انسان باید مراقب باشد تا فریب این دنیا را نخورد و کشتی نجات در این دنیا ائمه معصومین علیهم‌السلام هستند و اگر انسان جا بماند دیگر نمی‌تواند خود را نجات دهد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: کسانی که ایمان به خدا و انبیا آورده اند و با جان و مال خود دین خدا را یاری می‌دهند، جایگاه آنها بهشت است.

وی بیان کرد: انسان باید خود را به امام زمان (عج) برساند و نباید جلوه‌های دنیایی انسان را غافل کند و تقوایی الهی نیز به همین معنا است که انسان مراقب باشد تا دچار آلودگی نشود و خود را به بهشت برساند.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه بهشت فضل عظیم الهی است افزود: انسان باید اهل سبقت در اعمال خیر باشد و همانند اصحاب سیدالشهدا علیه السلام بی اعتنا به هر حادثه‌ای خود را به معرکه برساند و این حوادثی که برای دلباختگان الهی رخ می‌دهد طبیعی است و نباید نگران بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: گاهی حوادث به خاطر غفلتی است که از انسان سر می‌زند و مقصر آن خود انسان است که باید به این امر توجه داشت.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام و حضرت سیدالشهدا علیه السلام راه را برای عبور همه از موانع باز کردند و در این مسیر امام حسین علیه السلام بر اساس قراری که با خداوند بسته بود خود را با خانواده به کربلا رساندند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: مسیری که امام حسین علیه السلام پیمود بسیار سخت و دشوار بود اما به فرموده حضرت زینب سلام الله علیها این مسیر چیزی جز زیبایی نداشت.

وی افزود: امروز همه ما به دنبال سیدالشهدا علیه السلام باید باشیم که اگر اینگونه نبود امروز در جلسات عزاداری حضور نداشتیم و روزی همه کسانی که صادق هستند شهادت است.

برچسب‌ها:

نظر شما