شناسهٔ خبر: 67580314 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

اعتصاب سه‌روزه اتحادیه کارگران سامسونگ در اعتراض به دستمزد پ... -

اقتصاد ایران: کارگران سامسونگ در اعتصابی سه‌روزه خواستار افزایش حقوق و مرخصی بیشتر و تغییرات در سیستم پاداش شدند.

صاحب‌خبر -

بنابر گزارش رویترز مبنی‌بر اعتصاب سه‌روزه‌ی کارگران سامسونگ، این دومین اعتصاب اتحادیه ملی سامسونگ الکترونیک (NSEU) در سال جاری است و مدتی پس از افزایش تنش بین کارگران و مدیریت اتفاق می‌افتد. این اتحادیه حدود ۳۰ هزار عضو دارد که تقریباً یک‌چهارم نیروی کار کره‌جنوبی این شرکت را تشکیل می‌دهند.

خواسته‌های اصلی معترضان افزایش حقوق و یک روز مرخصی اضافی در سال برای کارگران عضو اتحادیه و تغییراتی در سیستم پاداش کارکنان است. رئیس این اتحادیه معتقد است که این جریان در حال قدرت‌گرفتن است و با‌توجه‌به مشکلات سامسونگ در تولید و عرضه‌ی تراشه‌های حافظه، خواهان توجه بیشتر این شرکت بر خواسته‌ی معترضان است.

این اتحادیه تعداد مشارکت کارگران در اعتصاب ماه گذشته را فاش نکرد؛ اما معتقد است که ۶٬۵۴۰ نفر کارگر در اعتصاب این هفته شرکت خواهند کرد که عمدتاً در بخش‌های تولیدی و توسعه‌ی محصول مشغول فعالیت هستند. بنابراین، این اعتصاب می‌تواند خطوط تولید و نظارت بر تجهیزات خودکار را مختل کند.

از‌آنجا‌که سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تراشه‌های حافظه در دنیا است، اعتصاب کارگران خط تولید می‌توانند ضربه‌ی سنگینی به بازار و روند تولید و عرضه‌ی این محصول سامسونگ باشد؛ اما سامسونگ دیروز اعلام کرد که اختلالی در زمان‌بندی تولید و عرضه اتفاق نخواهد افتاد.

مقالات مرتبط
  • کارگران سامسونگ در اعتراض به وضعیت کاری‌شان ۸ تا ۱۰ جولای اعتصاب می‌کنند
  • اعتصاب خبرساز کارکنان سامسونگ رسما شروع شد

نماینده‌ای از سامسونگ در جواب به اعتصاب ماه گذشته به نماینده‌ی این اتحادیه اعلام کرد که سامسونگ درباره‌ی شرایط حقوق و مرخصی سالانه شرایط منعطفی را پیشنهاد می‌دهد؛ اما این پیشنهادها خواسته‌های اتحادیه برای افزایش حقوق و مرخصی را برآورده نمی‌کند. همچنین، آن‌ها خواهان برابری در سیستم پاداش هستند؛ چراکه پاداش برای کارگران درجه‌یک با کسر هزینه از سود عملیاتی محاسبه می‌شود؛ در‌حالی‌که پاداش برای مدیران براساس عملکرد آن‌ها در رسیدن به اهداف کلان شرکت پرداخت می‌شود.

نظر شما