شناسهٔ خبر: 67580309 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

چرا استقلالی‌ها روزه سکوت گرفته‌اند؟

مسئولان باشگاه استقلال در فصل نقل و انتقالات روزه سکوت گرفته و هنوز صحبتی درباره جذب بازیکنان جدید و تلاش‌شان برای بستن تیمی قدرتمند انجام نداده‌اند!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بخش اعظمی از فصل نقل و انتقالات در ایران، خلاف تمام دنیا، در رسانه‌ها انجام می‌شود. یعنی شما به عنوان مدیرعامل یا عضو هیات‌مدیره و حتی کادرفنی یک باشگاه باید مدام در رسانه‌ها از برنامه‌های‌تان برای جذب بازیکنان جدید بگویید تا دست کم در بحث جنگ روانی رقبا را تحت تأثیر قرار بدهید. نمونه‌اش رضا درویش(مدیرعامل پرسپولیس) که همه روزه روبه‌روی خبرنگاران می‌ایستد، با آنها صحبت می‌کند و درباره بازیکنان ورودی یا خروجی، تصمیمات باشگاه پرسپولیس را به گوش هواداران می‌رساند.

به نقل از ایرنا در اینکه تمام صحبت‌های درویش واقعیت دارد یا نه، بحثی نیست اما اینکه در بازار مکاره نقل و انتقالات مدام در رسانه‌ها نظراتی راجع به جذب بازیکنان جدید می‌دهد، خواه ناخواه لرزه را به تن رقبا می‌اندازد و باعث می‌شود تا آنها شرایط خود را مدام با پرسپولیس قیاس کنند و گاهی اوقات حتی اعصاب و روان‌شان به هم بریزد.

همین مواجهه با رسانه‌ها، هواداران را نیز امیدوار می‌کند که باشگاه پرسپولیس در حال مذاکره با بازیکنان جدید و حفظ ستاره‌های قدیمی است. همین می‌تواند در فضای مجازی نیز به نفع پرسپولیس باشد و کفه ترازوی شایعه‌ها را به سود این باشگاه سنگین کند. شاید پرسپولیس هم تا امروز موفق به جذب بازیکن جدیدی نشده باشد اما همین صحبت‌ها باعث شده تا کسی از درویش و همکارانش خرده نگیرد و آنها را محاکمه نکند. این رسم و رسوم فصل نقل و انتقالات است. باید در دید باشی تا هوادار بداند تلاش می‌کنی. وگرنه چه کسی می‌داند در پرسپولیس چه می‌گذرد و آیا مسئولان این باشگاه تلاشی برای بستن تیمی قدرتمند انجام می‌دهند یا نه؟

اینها را نوشتیم تا برسیم به استقلال. تیمی که نه سرپرست دارد و نه مدیرعامل(هرچند فرشید سمیعی به‌عنوان سرپرست مدیرعاملی در حال فعالیت است). اسپانسر باشگاه گویا به وعده‌های خود عمل نکرده و پولی در اختیار سمیعی قرار نداده تا با تکیه بر آن وارد فصل نقل و انتقالات شود. استقلال هنوز در بحث تمدید قرارداد بازیکنانی نظیر روزبه چشمی و صالح حردانی موفق نبوده و وضعیت رافائل سیلوا و گوستاوو بلانکو نیز برای همکاری همچنان مبهم است. مهرداد محمدی در حال مذاکره با باشگاه تراکتور است و آرش رضاوند هم ساز جدایی را کوک کرد؛ هرچند خروج رضاوند و ورود یک بازیکن جدید شاید در نهایت به سود استقلال تمام شود. در استقلال کسی درباره جذب بازیکنان بوسنیایی صحبت نمی‌کند و انگار که در باشگاه همه روزه سکوت گرفته‌اند. همه چیز در خفا انجام می‌شود؛ به دور از چشم هوادارانی که تلاش رقبا را می‌بینند اما با ناامیدی از نقل و انتقالات استقلال صحبت می‌کنند.

باشگاه استقلال یا رسم و رسوم فصل نقل و انتقالات را نمی‌داند یا اینکه چراغ خاموش در حال توافق با بازیکنان جدید و حفظ گروهی از تیم قبلی است. تنها خریدهای باشگاه محمدحسین اسلامی و میلاد زکی‌پور هستند و البته چند بازیکن اهل بوسنی که هنوز هم کسی نمی‌داند وضعیت آنها به کجا می‌رسد و آیا در استقلال می‌مانند یا نه؟ بازیکنانی درجه ۲ و سه خارجی که باز هم تکرار می‌کنیم مشخص نیست از چه کانال و با کدام رابطه وارد باشگاه استقلال شده و پای برگه قرارداد را هم امضاء زده‌اند!

بهتر این است که حامی مالی باشگاه و همچنین مدیران استقلال کمی در رسانه‌ها باشند. حتی زمانی که در جذب بازیکن ناموفق بوده‌اند، بیایند و از تلاش‌های خود بگویند. وظیفه آنها است که هوادار را به‌خصوص در فصل نقل و انتقالات در جریان اقدامات باشگاه قرار بدهند و ابهام‌ها را برطرف کنند. متأسفانه این روزها از دیوار صدا در می‌آید اما از باشگاه استقلال نه و این مسأله در کنار مصاحبه‌های پرشمار مدیران رقیب، هواداران را حسابی کلافه و ناامید کرده است. اتفاقی که کسی نمی‌داند به کجا می‌رسد و آیا باشگاه استقلال در فصل نقل و انتقالات خواسته‌های جواد نکونام را برآورده می‌کند یا نه!

257 251

نظر شما