شناسهٔ خبر: 67580277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

مدیرکل فرودگاه‌های فارس خبر داد:

ورود نخستین گروه از حجاج به شیراز

ایرنا

مدیرکل فرودگاه‌های فارس گفت: نخستین گروه از حجاج خانه خدا از استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، بعدازظهر دوشنبه هجدهم تیرماه از جده وارد فرودگاه بین‌المللی شیراز شدند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، فخرالدین کشاورز امروز و در حاشیه مراسم استقبال از حجاج بیت‌الله الحرام در فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز در جمع خبرنگاران گفت: عملیات بازگشت حجاج این ۲ استان از امروز با ورود یک پرواز آغاز خواهد شد و تا روز شنبه ۲۳ تیرماه جاری تمام زائران خانه خدا به میهن باز خواهند گشت.

 وی افزود: عملیات انتقال حجاج از جده به شیراز در قالب ۱۴ پرواز و توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.
 

مدیرکل فرودگاه‌های فارس ادامه داد: طی روزهای دهم تا شانزدهم خردادماه ۱۴۰۳، سه هزار و ۴۷۳ زائر بیت‌الله الحرام از استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز به شهر مدینه اعزام شدند

کشاورز با اشاره به آمادگی عوامل فرودگاهی برای استقبال شایسته از حجاج ادامه داد: برای انجام هرچه بهتر این عملیات، هماهنگی لازم با تمام ارگان‌ها و مجموعه‌های مستقر در فرودگاه انجام شده و برای ارتقای سطح کیفی خدمات، تأمین تجهیزات ترمینالی از قبیل چرخ‌دستی، صندلی، چک و بازبینی تسمه نقاله‌ها، تأمین سرمایش سالن استقبال‌کنندگان و افزایش کارکنان خدمات و باربری نیز پیش‌بینی و انجام شده است.

 وی یادآور شد: همچنین به‌منظور پیشگیری از شیوع احتمالی بیماری تب دنگی در جریان بازگشت حجاج، هماهنگی‌های لازم بین مجموعه‌های فرودگاهی و پایگاه امداد مرزی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته است.
 

در پایان مدیرکل فرودگاه‌های فارس از مردم تقاضا کرد که به‌منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت و مواجه آنها با مشکل، حتی‌المقدور برای استقبال از حجاج به فرودگاه مراجعه نکنند.

 

انتهای خبر/

 

برچسب‌ها:

نظر شما