شناسهٔ خبر: 67580276 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور عراق؛ در گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور عراق؛

دکتر پزشکیان: گستره پیوند‌های ایران و عراق نیازی به توضیح ندارد دکتر پزشکیان: گستره پیوند‌های ایران و عراق نیازی به توضیح ندارد

دکتر پزشکیان در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور عراق گستره پیوند‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دینی بین ایران و عراق را بی‌نیاز از هرگونه توضیحی دانست.

صاحب‌خبر -

«عبدالطیف رشید» رئیس جمهوری عراق روز دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۴ در گفت‌وگوی تلفنی با مسعود پزشکیان ضمن تبریک پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، برای وی در این مسئولیت بزرگ و خطیر و همچنین در مسیر ارتقای روابط دو کشور دوست و برادر ایران و عراق آرزوی موفقیت کرد.

وی روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق را عمیق، مستحکم و در راستای منافع دو ملت توصیف کرد و بر علاقه مندی کشورش برای حفظ و ارتقای این روابط و همچنین ایجاد زمینه همکاری‌های بیشتر در دوره جدید تاکید کرد.

رئیس جمهوری منتخب نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشکر از تبریکات دولت و ملت عراق، گستره پیوند‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دینی میان دو کشور را بی‌نیاز از هرگونه توضیحی دانست و ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید با همکاری مسئولان عالی دو کشور این روابط تعمیق و توسعه یابد.

پزشکیان با بیان اینکه برای کشور بزرگ عراق اهمیت فوق‌العاده قائل هستیم، از تلاش‌های رئیس جمهوری این کشور در مسیر توسعه مناسبات میان ایران و عراق قدردانی کرد و گفت: دو کشور در بسیاری از زمینه‌ها با یکدیگر نگاه و مواضع مشترک دارند که بستری مناسب جهت عمق بخشی به مناسبات و توسعه همکاری‌ها است.

نظر شما