شناسهٔ خبر: 67580163 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه اردبیل:

دانشگاه‌ها کانون کمک به توسعه کشور باشند

اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی باید کانون کمک به توسعه کشور باشند تا زمینه برای ترقی همه‌جانبه ایران اسلامی فراهم آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر دوشنبه در مراسم تجلیل از دانشجویان نخبه دانشگاه محقق اردبیلی، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران برخلاف دوران پهلوی در مسیر رشد علمی پا عقب نکشید بلکه همپای تحولات جهانی سعی کرد تا به مسئولیت خطیر در توسعه و تقویت نهادهای علمی کمک کند.

وی تصریح کرد: در این ۴۵ سال پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف علمی محیرالعقول بوده و ما ابعاد مختلفی از این توسعه و پیشرفت را در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی نیز شاهد هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: افتخارآفرینی فرزندان این مرز و بوم در عرصه‌های مختلف علمی نشان از نخبگی و برجستگی نیروی انسانی کشورمان دارد و همین ظرفیت می‌تواند کشور را در مسیر پیشرفت و توسعه رو به جلو حرکت دهد.

آیت‌الله عاملی افزود: انتظار می‌رود دولت چهاردهم از ظرفیت نیروی انسانی تربیت یافته در مراکز علمی و دانشگاهی بیشتر و بهتر استفاده کرده تا بخش عظیمی از گره‌های کشور به ویژه در عرصه اقتصادی و سایر بخش‌ها رفع شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: علم سلطان است و پیشرفت و توسعه هر کشور مرهون ترقی در این مسیر است و ما نباید از قافله علم، پیشرفت‌ها و حرکت‌های تحول‌آفرین آن غافل شویم و یا بخواهیم در این زمینه چشم به کشورهای دیگر بدوزیم.

امام جمعه اردبیل دانشگاه محقق اردبیلی را دانشگاه مادر و مهم و اساسی در مسیر پیشرفت علمی استان اردبیل برشمرد و اضافه کرد: این دانشگاه با تربیت دانشجویان برجسته و نخبه توانسته در سطح ملی نیز شایسته و مناسب بدرخشد وحرکت‌های مؤثری را انجام دهد.

در این مراسم رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز به فرآیند برگزاری سی و یکمین دوره انتخاب دانشجوی نمونه در سطح ملی اشاره کرد و ادامه داد: از بین از یک‌هزار درخواست در این حوزه، ۱۹ نفر دانشجوی نمونه کشوری انتخاب شده که سه نفر از آنها منتخب این استان بودند.

اسماعیل چمنی در ادامه سخنان خود یادآور شد: دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی بین دانشگاه‌های کشور توانسته جایگاه دوم را به دست آورد و در سال‌های اخیر توانمندی‌های علمی این دانشگاه اعم از افتخارآفرینی دانشجویان و اساتید همواره پیشرو و منحصربه فرد بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از دانشجویان نمونه دانشگاه محقق اردبیلی که در عرصه ملی و بین‌المللی خوش درخشیدند، با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل و قدردانی شد.

نظر شما