شناسهٔ خبر: 67580096 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس فدراسیون هندبال:

هیئت هندبال فارس رتبه دوم کشور را کسب کرد

رئیس فدراسیون هندبال گفت: هیئت هندبال استان فارس در ارزشیابی سالانه فدراسیون هندبال در سال ۱۴۰۲ رتبه دوم کشور را کسب کرد، اما اکنون تیم های لیگ برتری فارس با مشکلات مواجه هستند و لازم است در سطح کلان استان توجه ویژه‌ای به این ورزش شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی و پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان، علیرضا پاکدل در مجمع انتخاباتی هیئت هندبال استان فارس اظهار کرد: امروز مهم‌ترین مقوله نشاط‌آور اجتماع و یکی از مؤلفه‌های جنگ نرم و اقتدار کشورها در دنیا ورزش است.

وی افزود: وقتی یک قهرمان ورزشی ما در خاک دشمنان این سرزمین پرچم کشورمان را به اهتزاز در می‌آورد، چه ابزاری همچون ورزش می‌تواند این چنین مقتدرانه سرود ملی کشورمان را به گوش جهانیان برساند و باعث عزت ملی شود.

رئیس فدراسیون هندبال با اشاره به اینکه امروز ورزش یکی از رکن‌های اصلی هر کشوری به خصوص کشور ما است، تصریح کرد: در سطح کلان استان فارس توجه ویژه‌ای به ورزش نمی‌شود و با وجود این که فارس استانی صنعتی نیست، اما صنایع بسیاری فعالیت دارند که می‌توانند از ورزش حمایت کنند، به علت این عدم حمایت‌ها تیم‌های که با سرمایه شخصی در سطح استان فعالیت داشتند امروز از ورزش گریزان هستند.

پاکدل با اشاره به وضعیت ۳ تیم هندبال فارس در لیگ برتر، خاطرنشان کرد: تیم‌های زاگرس جنوبی، شهید شاملی و در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند و تاکنون مدارک آنان جهت شرکت در لیگ برتر به فدراسیون ارسال نشده است.

وی تاکید کرد: روز شنبه بیست‌وسوم تیر آخرین فرصت ارسال مدارک این تیم‌ها است و در صورت عدم انجام ۳ تیم فارس از لیگ برتر حذف می‌شوند.

رئیس فدراسیون هندبال همچنین به مشکلات تیم زاگرس جنوبی اشاره و اضافه کرد: این باشگاه با تلاش‌های محمد مهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش تشکیل شد، اما اکنون با وجود تصویب بودجه و صدور مجوز در استان کارشکنی می‌شود و در امر جذب بازیکن، استخدام مربی و ثبت نام و پرداخت ورودی لیگ برتر هیچ فعالیتی انجام نمی‌دهند و این موضوع را بارها تذکر داده‌ایم.

پس از ۱۸ سال میزبانی مسابقات هندبال آسیا به ایران واگذار شد

پاکدل ادامه داد: از معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری که فردی شریف، دغدغه‌مند و ورزشی است خواستار ورود و برخورد در این موضوع هستیم، چرا که بسیاری از ملی‌پوشان فارس اکنون در خارج استان فعالیت دارند و نیرو زمینی نیز با وجود انصراف آقای شاملی از تیم‌داری در صدد خروج تیم از استان و شهرستان کازرون است.

رئیس فدراسیون هندبال اظهار کرد: تیم‌های هندبال فارس بهترین عملکرد ورزشی‌های توپی فارس را در سال‌های اخیر داشته‌اند و لازم است توجه ویژه به این ورزش شود.

پاکدل همچنین با اشاره به میزبانی مسابقات هندبال آسیا در شیراز تصریح کرد: این رویداد پس از ۱۸ سال به کشور ما واگذار شده است و لازم است تمامی دستگاه‌های اجرایی استان همکاری جدی داشته باشند.

توسعه هندبال در شهرستان‌های شمالی فارس، توجه به هندبال بانوان، افزایش تعداد ورزشکار سازمان یافته رشته هندبال در استان و راه‌اندازی مسابقات هندبال قهرمانی استان از توصیه‌های رئیس فدراسیون به رئیس هندبال استان فارس بود.

نظر شما