شناسهٔ خبر: 67579886 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

چرا آیفون 16 استاندارد بهترین پرچمدار 2024 اپل خواهد بود؟

صاحب‌خبر -

شاید گمان کنید یکی از دو گوشی آیفون 16 پرو یا پرو مکس اپل بهترین پرچمدار اپل در سال 2024 خواهد بود. اما به نظر می‌رسد امسال نوبت مدل استاندارد iPhone 16 است.

در سال‌های اخیر اپل سعی کرده تفاوت‌های قابل تشخیصی میان مدل‌های معمولی و پرو آیفون‌هایش ایجاد کند و قابلیت‌هایش پیشرفته‌ترش را در مدل‌های پرو و پرو مکس قرار دهد. این روند ممکن است امسال دستخوش تغییر شود؛ زیرا بر اساس اخبار و اطلاعات موجود ممکن است مدل استاندارد آیفون 16 بالاتر از مدل‌های پرو و پرو مکس به بهترین پرچمدار 2024 اپل تبدیل شود.

البته حرف ما را اشتباه برداشت نکنید! آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس همچنان قابلیت‌های اختصاصی و جذابی مثل صفحه نمایش بزرگتر و دوربین جدید 48 مگاپیکسلی را دریافت خواهند کرد. با این وجود به نظر می‌رسد iPhone 16 بتواند پرچمداری برنده برای سال 2024 اپل باشد که ارزش خرید فوق‌العاده بالایی خواهد داشت.

آیفون 16 استاندارد احتمالا بهترین گوشی سال 2024 اپل خواهد بود

دلایل مختلفی برای ارزشمندتر بودن iPhone 16 در مقایسه با سایر مدل‌ها وجود دارد که برخی در حد شایعه و بعضی دیگر قطعی هستند. تعدادی از این دلایل به صورت زیر خواهند بود:

آیفون 16 همانند مدل‌های Pro به تراشه A18 اپل مجهز خواهد بود

کوپرتینویی‌ها در سال‌های اخیر از تراشه‌های مختلفی روی مدل‌های پرو و غیر پرو پرچمدارانشان استفاده کرده‌اند. برای مثال، آیفون 15 و آیفون 15 پلاس از تراشه A16 Bionic بهره می‌برند؛ درحالیکه آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس به چیپست A17 Pro مجهزند.

تراشه A18 پرو تراشه A18 پرو

با این حال به نظر می‌رسد اپل تصمیم دارد در تمامی مدل‌های خانواده آیفون 16 از یک تراشه واحد موسوم به A18 استفاده کند. البته این احتمال وجود دارد که شاهد استفاده از نسخه‌های استاندارد و پرو این تراشه در مدل‌های مختلف خانواده آیفون 16 باشیم. با این وجود تا کنون چنین مساله‌ای به تایید اپل یا حتی افشاگران نرسیده است.

بنابراین به نظر می‌رسد امسال قرار نیست در آیفون 16 معمولی و آیفون 16 پلاس شاهد استفاده از تراشه‌های ضعیف‌تر در مقایسه با مدل‌های پرو و پرو مکس باشیم. بنچمارک‌های چیپست A18 نیز به عملکرد فنی خیره‌کننده آن اشاره دارند که می‌تواند آیفون 16 را به قدرتمندترین گوشی سال 2024 تبدیل کند.

هوش مصنوعی Apple Intelligence

برای بهره‌مندی از قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته اپل موسوم به اپل اینتلیجنس لزومی ندارد حتما مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون 16 را خریداری کنید. بنابراین قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی و دستیار بسیار هوشمندتر سیری حتی در صورت خرید آیفون 16 استاندارد نیز در اختیار شما قرار خواهند داشت.

هوش مصنوعی اپل هوش مصنوعی اپل

iPhone 16 همچنین می‌تواند از طریق Genmoji اموجی‌های مدنظر شما را به‌صورت آنی تولید کرده و تصاویر ساخته‌شده از طریق هوش مصنوعی مولد را در اختیارتان قرار دهد. هوش مصنوعی Apple Intelligence همچنین امکان حذف جزئیات ناخواسته از تصاویر، ترجمه آنی متون و مکالمات و بازنویسی متن‌ها را نیز به‌سادگی در اختیارتان قرار خواهد داد.

بد نیست بدانید که مدل‌های استاندارد و پلاس آیفون 15 قادر به تجربه هوش مصنوعی Apple Intelligence نخواهند بود. بنابراین آیفون 16 نخستین گوشی غیر پرو اپل خواهد بود که به اپل اینتلیجنس دسترسی خواهد داشت.

در گجت نیوز بخوانید:
۵ قابلیت هوش مصنوعی آیفون ۱۶ که می‌توانند گلکسی اس ۲۴ را به چالش بکشند

کلیدهای اکشن باتن و شاتر

از جمله مهم‌ترین تغییرات سری iPhone 16 در مقایسه با نسل قبل افزوده شدن کلید جدیدی موسوم به کلید شاتر است که زیر دکمه پاور قرار گرفته و می‌تواند امکان ثبت سریع و آسان عکس و ضبط ویدیوها را فراهم کند. بر اساس اخبار و اطلاعات موجود، کلید شاتر قرار است روی هر چهار مدل از سری آیفون 16 حضور داشته باشد.

بهترین پرچمدار 2024 اپل بهترین پرچمدار 2024 اپل

از طرف دیگر، کلید اکشن باتن که سال گذشته برای نخستین بار در مدل‌های پرو آیفون 15 تعبیه شده بودد نیز امسال در تمامی مدل‌های آیفون 16 حضور خواهد داشت. به کمک این کلید می‌توانید کاربری‌های پرتکراری مثل باز کردن یک اپلیکیشن خاص یا انجام فرآیندی مثل تنظیم زنگ یا ترجمه فوری را به‌سادگی و با حداقل دردسر انجام دهید.

پشتیبانی از وای فای 7

بر اساس اخبار و شایعات موجود در خصوص خانواده آیفون 16، هر چهار عضو از این خانواده پرچمدار اپل قادر به پشتیبانی از فناوری وای فای 7 خواهند بود که حدودا چهار برابر سریعتر از وای فای 6 است.

وای فای 7 وای فای 7

بنابراین آیفون 16 استاندارد همانند مدل‌های حرفه‌ای قادر به بهره‌مندی از مزایای متعدد این فناوری مثل سرعت و پایداری بالاتر و تجربه قطعی و افت سرعت کمتر خواهد بود.

به این ترتیب اختلاف آیفون 16 معمولی با مدل‌های پرو به حداقل رسیده و این گوشی یک گام به تبدیل شدن به بهترین پرچمدار سال 2024 اپل نزدیک‌تر خواهد شد.

در گجت نیوز بخوانید:
آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اولترا واید و وای فای ۷ مجهز می‌شوند

آمادگی برای ضبط ویدیوهای محیطی

اگر پیگیر اخبار آیفون 16 باشید حتما در جریان هستید که چینش دوربین‌های پشت در مدل‌های استاندارد و پلاس آیفون 16 تغییر کرده و به شکل عمودی درخواهد آمد. این مساله باعث خواهد شد که مدل‌های استاندارد و پلاس همانند مدل‌های پرو و پرو مکس قادر به ضبط ویدیوهای سه‌بعدی محیطی باشند.

ویدیوهای محیطی ویدیوهای محیطی

این ویدیوهای محیطی بعدا توسط هدست‌های اپل ویژن یا دستگاه‌های ارزان‌قیمت‌تری مثل متا کوئست 3 قابل مشاهده خواهند بود.

بر این اساس حتی برای تهیه ویدیوهای سه‌بعدی نیز نیازی به خرید مدل‌های Pro آیفون 16 نیست و مدل استاندارد قادر خواهد بود همان کاربری را به بهترین شکل ارائه دهد.

در گجت نیوز بخوانید:
آیا باید منتظر آیفون ۱۶ اولترا باشیم؟ تمام شایعات و اخبار در مورد آیفون سوپر پریمیوم اپل کلید موفقیت آیفون ۱۶ در دستان بدترین آیفون تاریخ رنگ بندی خانواده آیفون ۱۶ فاش شد؛ آیفون های جدید در هفت رنگ مختلف! آیفون 16 پرو مکس در برابر گلکسی S24 اولترا؛ آیا پرچمدار اپل از پس کهکشانی سامسونگ بر خواهد آمد؟

نظر شما