شناسهٔ خبر: 67579818 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بازتاب | لینک خبر

بهترین کنسول های بازی که باید خرید

مهتاب جهاندار

صاحب‌خبر -

کنسول‌های بازی دستگاه‌هایی هستند که به عنوان یک مرکز سرگرمی شناخته می‌شوند و افراد با آن می‌توانند یک تجربه بازی همه جانبه داشته باشند.

صنعت مورد اشاره بازیگران قابل توجهی دارد که توانستند حضور پرقدرتی داشته باشند. آنها نه تنها تولیدکننده کنسول هستند، بلکه در زمینه تولید بازی‌ها هم فعالیت دارند و حضور فعالی ایفا کردند.

در این مقاله قصد داریم با بهترین کنسول‌ها آشنا شویم.

پلی استیشن 5

بهترین کنسول های بازی که باید خرید

این کنسول بازی با سخت افزار قدرتمندی که دارد می‌تواند با وضوح 4K/60fps بازی‌ها را اجرا کند. به لطف حافظه اس اس دی، محصول سونی بسیار عملکرد سریع‌تری در اجرا بازی می‌تواند از خود نشان دهد. در بخش طراحی نیز متحول شده و با انتقادات مثبتی هم رو به رو شده است. به لطف سخت افزار جدید و قوی، می‌توان شاهد ردیاب پرتو، کیفیت بافت بیشتر گرافیکی و جلوه بیشتر بصری اشاره کرد.

پلی استیشن 5 در دو مدل دیجیتال و استاندارد عرضه شد. کنسول‌هایی که مشخصات یکسانی دارند اما تنها در پشتیبانی بازی به صورت دیجیتال و فیزیکی متمایز هستند. بنابراین باید پلی استیشن 5 را باید یک گزینه برجسته دانست که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد. این کنسول به کتابخانه بزرگی از بازی‌ها مجهز بوده که موجب می‌شود افراد به سادگی تجربه لذت بخش داشته باشند.

ایکس باکس سری ایکس

بهترین کنسول های بازی که باید خرید

کنسول مایکروسافت ایکس باکس سری ایکس یک گزینه جذاب با طراحی ساده و سخت افزار قدرتمند است. شرکت ردموندی سعی کرده بهترین‌ها را در این مدل تعبیه کند تا بتواند نظر علاقمندان را جلب سازد. بنابراین می‌توان روی این مدل حساب ویژه باز کرد.

ایکس باکس سری ایکس قادر است بازی‌ها را با وضوح 4K/120fps اجرا کند. این کنسول نیز از نظر گرافیکی قابلیت پشتیبانی ردیابی پرتو و نمایش بهتر جلوه‌های بصری شامل آن شد. مایکروسافت در این مدل نیز حافظه اس اس دی تعبیه کرده اما سرعت آن در سطح اس اس دی پلی استیشن 5 سونی نیست.

این کنسول نیز همچون پلی استیشن 5، دارای کتابخانه بزرگی از بازی‌های روز دنیا بوده که بازیکنان به آن دسترسی داشته و می‌توانند با آنها خود را در کنار این کنسول برجسته سرگرم کنند.

ایکس باکس سری اس

بهترین کنسول های بازی که باید خرید

کنسول مایکروسافت ایکس باکس سری اس  یک گزینه مجذوب کننده با طراحی ساده و سخت افزار ایده آل است. شرکت ردموندی سعی کرده بهترین‌ها را در این مدل تعبیه کند تا بتواند نظر علاقمندان را جلب سازد. بنابراین می‌توان روی این مدل حساب ویژه باز کرد.

ایکس باکس سری اس قادر است بازی‌ها را با وضوح 1440 پیکسل اجرا کند. این کنسول نیز از نظر گرافیکی قابلیت پشتیبانی ردیابی پرتو و نمایش بهتر جلوه‌های بصری شامل آن شد. مایکروسافت در این مدل نیز حافظه اس اس دی تعبیه کرده اما سرعت آن در سطح اس اس دی پلی استیشن 5 سونی نیست.

این کنسول نیز همچون پلی استیشن 5، دارای کتابخانه بزرگی از بازی‌های روز دنیا بوده که بازیکنان به آن دسترسی داشته و می‌توانند با آنها خود را در کنار این کنسول برجسته سرگرم کنند.

نینتندو سوییچ OLED

بهترین کنسول های بازی که باید خرید

دیگر کنسولی که باید به آن اشاره کنیم، نینتندو سوییچ OLED است. کنسولی به پنل صفحه نمایش 7 اینچی اولد مجهز شده و نمایش رنگ جذابی دارد. در بخش عمرباتری نسبت به نسخه اصلی بهتر شده و تجربه کاربری لذت بخش رقم می‌زند.

همچنین دارای پایه مستحکم بوده که به سادگی روی آن قرار گرفته و شارژ می‌شود. این مدل جدیدترین کنسول نینتندو سوییچ سال 2017، دارای قیمت بالاتر نسبت به مدل قبل است.

نینتندو سوییچ

بهترین کنسول های بازی که باید خرید

آخرین مدلی که در این لیست باید به آن اشاره کرد، نینتندو سوییچ نام دارد. یک کنسول هیبریدی که افراد می‌توانند آن را هم به صورت خانگی و هم به صورت دستی تجربه کنند. کنسولی با انبوهی از بازی جذاب و سرگرم کننده که می‌تواند برای دوستداران نینتندو هیجان انگیز باشد.

شرکت سازنده عناوین متعدد و بزرگی را برای این کنسول تدارک دیده که برخی از آنها را حتی روی کنسول‌هایی چون پلی استیشن و ایکس باکس هم می‌توان تجربه کرد. در نتیجه با قیمت نسبتا مناسب گزینه ارزشمند از برند ژاپنی تلقی می‌شود.

البته در فهرست ما به گزینه‌های متنوعی اشاره کردیم تا گزینه موردنظر را تهیه کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما