شناسهٔ خبر: 67579657 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

خاطرات سال ۱۳۸۰ هاشمی رفسنجانی

مخالفت هاشمی رفسنجانی با به عقب انداختن تحقیق و تفحص از صداوسیما

گزیده خاطرات روز ۱۷ تیر سال ۱۳۸۰، مرحوم هاشمی رفسنجانی را در خبرآنلاین بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در ۱۷ خرداد ۱۳۸۰ را بخوانید؛

[آقای محمد الرفاعه طنطاوی، سرپرست دفتر حفاظت منافع مصر در ایران]، حافظ منافع مصر، برای خداحافظی آمد. بعد از تجلیل از انقلاب ایران و یادآوری نقش من در پیروزی، دفاع، سازندگی و اصلاح روابط با عربستان سعودی، درخواست‌کرد که برای حل مشکل روابط ایران و مصر دخالت‌کنم.

گفت، آقای [کمال] خرازی، [وزیرامور خارجه] به آقای [حُسنی] مبارک، [رییس‌جمهور مصر] گفت، مصر بگویدکه [توافق‌نامه] کمپ‌دیوید [میان مصر و اسراییل]، مُرده است، تا موانع تحسین روابط برطرف شود و آقای مبارک جواب داده، اگر این جمله را بگویم، نتیجه‌اش تجدید جنگ با اسراییل است؛ آیا ایران، آماده شرکت در جنگ، به نفع ما هست، یا مثل بقیه کشورهای اسلامی، در حد حرف و شعار درکنار ما خواهد بود؟ گفتم، این جمله باعث جنگ نخواهد شد و اسراییل، اگر جنگ را به نفع ببیند، بدون این جمله هم اقدام خواهد کرد.

آقای [علی] لاریجانی، [رییس سازمان صداوسیما] آمد. از عقب‌نشینی رهبری گله کرد و پیشنهاد داشت که تجدیدنظر در تحقیق و تفحص [از صداوسیما] را عقب بیندازیم؛ نپذیرفتم.

دکتر [عبدالله] جاسبی، [رییس دانشگاه آزاد اسلامی] آمد؛ با گزارشی از امور دانشگاه آزاد و همکاری با آقای [عبدالمجید] معادیخواه، [رییس بنیاد تاریخ انقلاب]، در خصوص تدوین تاریخ انقلاب. برای جواب نامه آقای [محمدعلی] کی‌نژاد، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در خصوص تعطیلی هیأت سه نفره مشورت کرد؛ در فکر تأسیس حزب سراسری است.

عصر خانواده شهید [حسین] اکبری، از شهدای هفتم‎تیر آمدند. برای مشکلات مسکن و زندگی استمداد کردند؛ دو دخترشان دانشجو هستند و دو دختر دیگر، آموزش و پرورش و همسر روحانی و پسرشان طلبه.

در شمال انگلستان، درگیری‌های خونین بین آسیاتبارها و نژادپرستان انگلیس، در شهر برادفورد، [واقع در غرب یورکشایر]، روی داده که صدها نفر مجروح و مصدوم شده‌اند؛ منجمله ۱۲۰ پلیس و مغازه‌ها و اتومبیل‌ها و... آسیب دیده است. این چهارمین حادثه از این نوع در ماه‌های اخیر است. در آلمان هم این‌گونه حوادث زیاد است و در آمریکا نیز زیادشدن مهاجران آسیایی و نیاز غربی‌ها به نیروی‌کارآنها، قضیه را جدی‌کرده است. طوفان در استراسبورگ فرانسه و فیلیپین در شرق، تلفات زیادی داشته است.

۲۹۲۱۹

نظر شما