شناسهٔ خبر: 67579192 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی:

بیشترین سطح کشت گندم کشور در آذربایجان شرقی است

تبریز-مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی گفت: بیشترین سطح کشت به گندم در آذربایجان شرقی قرار داشته و بیشترین بهره برداران گندمکار نیز در این استان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر رنجگران در بازدید از مراکز خرید کلزای تبریز، اظهار کرد: شهرستان تبریز قطب تولید کلزای استان بوده و بیش از ۷۰ درصد از محصول کلزای استان در این شهرستان تولید می‌شود.

وی افزود: تعداد پنج مرکز از ۱۰ مرکز خرید کلزای استان در شهرستان تبریز قرار دارد.

وی با اعلام اینکه خرید تضمینی گندم و کلزا از اواخر خرداد ماه توسط شبکه تعاون روستایی استان آغاز شده است، گفت: خرید تضمینی محصولات راهبردی از راه‌های دستیابی به اهداف شعار سال ۱۴۰۳ است.

رنجگران افزود: برای تشویق کشاورزان به منظور ارائه محصولات خود به مراکز خرید، امکانات، تسهیلات و نهاده‌های کشاورزی چون کود و سم در طول سال در اختیار کشاورزان در قالب کشاورزی قراردادی قرار گرفته است.

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت کشت و خرید گندم در استان، گفت: بیشترین سطح کشت به گندم در آذربایجان شرقی قرار داشته و بیشترین بهره برداران گندمکار نیز در این استان هستند.

وی ادامه داد: گندم به عنوان یک محصول راهبردی، در تأمین امنیت غذایی مردم نقش مهمی داشته و باید در راستای جلوگیری از خروج گندم از کشور اقدام شود که در این راستا تعاون روستایی در اسرع وقت دوره آموزش را برای عاملین تشخیص و ذیحسابی برگزار و مراکز خرید را آماده کرده است.

مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی گفت: تاکنون ۶ هزار تن گندم توسط تعاون روستایی خریداری شده که مقدار چهار هزار و ۲۰۰ تن آن به مراکز نگهداری حمل شده است.

نظر شما