شناسهٔ خبر: 67578992 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون علوم پزشکی گیلان خبر داد

پایان طغیان مسمومیت در رضوانشهر/ بررسی «ظن آلودگی آب»

طاهره رفعتی

معاون علوم پزشکی گیلان، پایان طغیان مسمومیت در رضوانشهر را اعلام کرد و گفت: بارندگی شدید هفتم تیرماه، فرسودگی شبکه لوله‌کشی و مشاهدات و علایم بالینی بیماران، «ظن آلودگی آب» در بخشی از شهر رضوانشهر را محتمل می‌کرد.

صاحب‌خبر -

دکتر سید محمود رضوانی عصر امروز، ۱۸ تیرماه در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به پیشینه طغیان مسمومیت اخیر تعدادی از شهروندان رضوانشهر، اظهار کرد: از هشتم تیرماه گزارش شد که بیمارانی با حالت تهوع، استفراغ و دل درد به مراکز درمانی از جمله بیمارستان رضوانشهر مراجعه کردند که بدون حتی یک مورد بستری به صورت سرپایی مداوا و مرخص شدند.

وی با بیان اینکه شمار مراجعان رضوانشهری به مراکز درمانی با کنترل آب کاهش یافته، افزود: اکنون می توانیم پایان طغیان مسمومیت را در رضوانشهر اعلام کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تشریح دلایل مسمومیت شهروندان رضوانشهری، گفت: بارندگی شدید هفتم تیرماه، فرسودگی شبکه لوله‌کشی و مشاهدات و علایم بالینی بیماران، «ظن آلودگی آب» در بخشی از شهر رضوانشهر را محتمل می‌کرد.

رضوانی با اطمینان به شهروندان رضوانشهری مبنی بر اینکه منابع آب شرب شهرستان مستقیما توسط کارشناسان بهداشت نظارت و پایش می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه با اقدام سریع و مناسب مسئولان‌ شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در حال حاضر آب شرب رضوانشهر قابل قبول و مطلوب بوده و جای نگرانی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته شمار بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی رضوانشهر با علائم مسمومیت به حدود ۴۰۰ نفر رسیده بود.

انتهای پیام

نظر شما