شناسهٔ خبر: 67578802 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

درخواست خانواده شهدای غریب اسارت از سازمان ملل و آمریکا

کنگره شهدای غریب در اسارت تهران بزرگ در حالی برگزار شد که خانواده این شهدا از مجامع بین‌المللی و آمریکا چند درخواست مبنی بر بازگرداندن پیکر شهدا داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اصحاب کریمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در کنگره شهدای غریب در اسارت تهران بزرگ در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سخنانی با اشاره به اینکه حدود ۵۰ شهید غریب اسارت در تهران بزرگ شناسایی شده‌اند، اظهار داشت: تمام شهدا دارای ویژگی و شاخص‌های منحصر به فرد خود هستند و شهدای غریب اسارت هم از این قائده جدا نیستند.

وی ادامه داد: رزمنده، اسیر، جانباز، مجروح و شهادت شاخص‌های مهم شهدای غریب هستند. البته تمامی شهدا اهل جهاد هم بوده‌اند. امروز هم این توفیق نصیب ما شد تا میزبان خانواده شهدای غریب است ت باشیم. برگزاری چنین کنگره‌هایی زمان بر است و خود آزادگان دفاع مقدس پای کار آمدند تا یاد و خاطره هم‌رزمان خود را گرامی بدارند.

کریمی با اشاره به اینکه هر یک از شهدا داستان غریب خود را دارند، گفت: شهید حسین پیراینده از جمله شهدای غریب اسارت است که ارادت خاصی به امام حسین (ع) داشت. پس از ۱۵ سال که پیکر او به وطن بازگشت همچنان بدنش سالم بود و در سه روزی که پیکرش تشییع شد چندین مرتبه کفن او را عوض کردم، چون همچنان خون از جای زخمش می‌چکید.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد:در این مراسم همچنین باید از خلبانان شهید اسارت هم یادی کنیم که تعدادی از آنها در اسارت به شهادت رسیدند.

در ادامه این مراسم علی‌اکبر تابیده‌چی دبیر ستاد شهدای غریب اسارت تهران بزرگ ضمن گرامیداشت ایام محرم در سخنانی بیان کرد: ما از وزارت خارجه و ستاد کل نیرو‌های مسلح درخواست داریم تا بستر بازگرداندن پیکر شهدای اسارت را فراهم کنند. چراکه وقتی آمریکایی‌ها عراق را اشغال کردند پادگان‌های خود را در محل‌هایی ایجاد کردند که پیکر شهدای ما در آنجا دفن شده است.

وی ادامه داد: همچنین ما خواهان این هستیم که اسناد و مدارک شهدای اسارت را که هم اکنون در دست آمریکایی‌ها است در اختیار ما قرار بدهند. این تقاضا را به سازمان ملل و صلیب سرخ هم در میان گذاشته‌ایم. چراکه آمریکایی‌ها تمام اسناد موجود در وزارت دفاع عراق را با خود برده‌اند.

این آزاده دفاع مقدس گفت: استقامت و پایدار در راه امام، میهن، اسلام و ارزش‌ها دلیل شهادت شهدای غریب اسارت بوده است. خوشبختانه با برگزاری چنین مراسم‌هایی توانستیم با خانواده شهدای غریب اسارت ارتباط بیشتری بگیریم و آنها را شناسایی کنیم.

در این کنگره سید امیر حسینی قاضی زاده هاشمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و سردار نادر ادیبی مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حضور داشتند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما