شناسهٔ خبر: 67578353 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

مدیر فرودگاه شهدای شاهرود:

فرودگاه شاهرود مستعد سرمایه‌گذاری در ایجاد نیروگاه خورشیدی است

مدیر فرودگاه شهدای شاهرود فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در این فرودگاه را تشریح کرد و گفت: فرودگاه شاهرود مستعد سرمایه‌گذاری در ایجاد و راه اندازی نیروگاه خورشیدی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط ‌عمومی فرودگاه شاهرود؛ ولی قنبری با اشاره به ایجاد فرصت‌های شغلی در فرودگاه شاهرود گفت: در راستای تحقق شعار سال، این فرودگاه، فرصت ‌های شغلی را مهیا کرده که مردم و سرمایه‌گذاران می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند.

 مدیر فرودگاه شهدای شاهرود مهیا شدن پروازهای بین‌ المللی و استقرار گمرک در فرودگاه را از جمله فرصت‌ های شغلی ایجاد شده دانست و افزود: شهرستان شاهرود با تنوع آب و هوایی، در تولید محصولات کشاورزی منحصر به فرد منطقه  نظیر زرد آلو، انگور،  پسته، خشکبار  و صادرات محصولات به کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه و...  با احداث سوله و زیرساخت های صادراتی در فرودگاه، یکی از فرصت‌های خوب سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی است.

وی افزود: حمل و نقل یکی از نیازهای اساسی برای صادرات بار در هر نقطه از دنیاست و این موضوع که با چه وسیله‌ای حمل شود و به مقصد برسد یکی از دغدغه‌های اساسی صادرکنندگان است.

مدیر فرودگاه شاهرود تاکید کرد: جاذبه های طبیعی، گردشگری و تاریخی این شهرستان  ویژگی منحصر به فردی دارد و می‌تواند پذیرای گردشگرانی از سراسر جهان باشد و این خود می‌تواند رونق بسیار خوبی در صنعت توریست و ایجاد اشتغالزایی باشد.

 وی اظهار کرد: علاوه بر این، موقعیت استراتژیک شاهرود و فرودگاه که در واقع چهار راهی است بین غرب و شرق و نیز شمال و جنوب کشور که هر ساله میلیون ها نفر از سراسر کشور در مسیر تردد به سمت بارگاه منور و ملکوتی ثامن الحجج حضرت رضا(ع) از شاهرود عبور کرده و بخش عظیمی از مسافران شاهرود را که درست در میانه راه تهران و مشهد قرار دارد بعنوان محل استراحت و اقامت بین راهی بر گزینند و می‌تواند مورد استقبال زیادی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از اراضی فرودگاه زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی کاشت‌های گلخانه‌ای را دارد، عنوان کرد: این  فرودگاه آمادگی واگذاری زمین جهت کاشت گلخانه‌ای و مشارکت در ساخت هتل فرودگاهی را دارد.

قنبری اظهار کرد: با توجه به جاذبه های گردشگری شهرستان شاهرود و جاذبه های شاهوار که معروف است به قاره کوچک، راه اندازی مرکز پروازهای تفریحی و آموزش خلبانی از جذابیت‌های خاصی برخوردار است.

 قنبری با اعلام آمادگی برای در اختیار گذاشتن زمین به سرمایه‌گذاران در حوزه این فرودگاه، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری‌های غیر هوانوردی در فرودگاه شاهرود در حوزه‌های مختلف اعم از  مجتمع خدماتی و رفاهی، بندر خشک، مدرسه آموزش خلبانی، هتل فرودگاهی، ورزشی و کشاورزی انجام‌پذیر است و سرمایه‌گذاران می‌توانند طی انعقاد تفاهمنامه یا قرارداد از اراضی مربوطه و فضاهای در اختیار این فرودگاه استفاده کنند.

قنبری افزود: ایرتاکسی نیز یکی از قابلیت‌هایی است که برای فواصل نزدیک قابلیت سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران علاقه مند به این حوزه است.

مدیر فرودگاه شاهرود گفت: استان سمنان به دلیل بهره مندی از میانگین تابش آفتاب بالای ۳۰۰ روز در سال و وجود زمین مناسب در فرودگاه شاهرود مستعد سرمایه گذاری در ایجاد و راه اندازی نیروگاه خورشیدی است.

وی در پایان ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران در سطح استان و کشور آمادگی خود را برای ایجاد اشتغال در زمینه‌های ذکر شده اعلام کرد.

نظر شما