شناسهٔ خبر: 67578348 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گفت وگوی تلفنی اردوغان؛

تاکید پزشکیان بر بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای تقویت و توسعه روابط ایران و ترکیه

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری منتخب در پاسخ به تماس تلفنی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه بر بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود برای تقویت و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ در تماس تلفنی با دکتر مسعود پزشکیان، موفقیت وی در کسب اعتماد ملت ایران و پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

وی همچنین با بیان اینکه روابط ایران و ترکیه دارای سابقه‌ای طولانی است، اظهار داشت: معتقد هستم در دوره جدید نیز این روابط در هر زمینه‌ای توسعه خواهد یافت.

دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری منتخب نیز در این تماس تلفنی بر بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود برای تقویت و توسعه روابط ایران و ترکیه تاکید کرد.

همچنین در این گفت وگو روابط دو جانبه، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری روز جمعه ۱۵ تیر سال ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار شد و حدود ۵۰ درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند.

بر اساس نتایج نهایی اعلام شده از سوی وزارت کشور مسعود پزشکیان با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رأی از مجموع ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رأی به عنوان نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران انتخاب شد.

نظر شما