شناسهٔ خبر: 67578226 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سریلانکا بهتره یا تایلند؟ انتخاب بهترین مقصد

برای فردی که به تازگی جهانگردی را آغاز کرده است، تشخیص اینکه «سریلانکا بهتره یا تایلند» دشوار خواهد بود. طبیعت، آب‌وهوای نزدیک به یکدیگر و همچنین جاذبه‌های گردشگری متعددی که هر یک از دو کشور از آن برخوردار هستند، از دلایل پیچیدگی انتخاب مقصد به شمار می‌آیند. برای فردی که به تازگی جهانگردی را آغاز کرده است، تشخیص اینکه «سریلانکا بهتره یا تایلند» دشوار خواهد بود. طبیعت، آب‌وهوای نزدیک به یکدیگر و همچنین جاذبه‌های گردشگری متعددی که هر یک از دو کشور از آن برخوردار هستند، از دلایل پیچیدگی انتخاب مقصد به شمار می‌آیند.

صاحب‌خبر -

 از طرفی با سفر به تایلند می‌توان شب‌های زنده بانکوک و جنگل‌های انبوه آن را تماشا کرد و از طرف دیگر سریلانکا به معابد باستانی و کوه‌های سرسبز زبانزد خاص و عام است. بهترین مقصد در نهایت به هدف سفر، سلیقه و بودجه شما بستگی دارد.

سریلانکا کجاست؟

سریلانکا کشور تاریخی است که خاستگاه آن در اقیانوس هند قرار دارد. شهر کوته پایتخت سیاسی و شهر کلمبو پایتخت تجاری آن محسوب می‌شود. تا سال‌ها این کشور را با نام سیلان می‌شناختند و با گذر سالیان همچنان به «سرزمین چای»  شهرت دارد. این شهرت به زمین‌های کشت چای سریلانکا بازمی‌گردد که در سرتاسر جهان معروف است.

اگر نمی‌دانید موقعیت جغرافیایی سریلانکا کجاست باید این نکته را در نظر داشته باشید که همین موقعیت جغرافیایی جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبایی را در این کشور پدید آورده است؛ ازجمله کوه‌های مرتفع و جنگل‌های انبوه که هر کدام آثار باستانی مثل معابد بودا و قلعه‌های تاریخی را در دل خود جای داده‌اند.

سریلانکا در همسایگی کشور هندوستان قرار دارد و فرهنگ هندی نیز میان مردمان این دیار رایج است. یکی دیگر از ویژگی‌های متمایز سریلانکا شهر باستانی آنوراداپورا است که بازدید از آن گردشگران را با پیشینه این جزیره آشنا خواهد کرد. آژانس مسافرتی معمولا بازدید از این شهر را هم در برنامه تور قرار می‌دهد.

تایلند کجاست؟

تایلند در جنوب شرق آسیا قرار دارد و شهر بانکوک پایتخت آن محسوب می‌شود. این کشور با قرار گرفتن در شبه‌جزیره هند و چین از جاذبه‌های گردشگری متنوعی بهره‌مند است و از این نظر نه‌تنها کشور یکنواختی به حساب نمی‌آید، بلکه جاذبه‌های آن ترکیب تاریخ و مدرنیته است. در این کشور رنگارنگ معابد و قلعه‌های تاریخی مثل چیانگ‌مای پررونق هستند و کلاب‌های شبانه شهر بانکوک هم تفریحات متنوعی را به گردشگران ارائه می‌کنند.

کشور تایلند به کشور لبخندها شهرت دارد و همسایگان آن در چهار طرف میانمار، لائوس، اندونزی و کامبوج هستند؛ درنتیجه با سفر به تایلند متوجه اشتراکات فرهنگی خاص جنوب شرق آسیا خواهید شد. موقعیت جغرافیایی تایلند باعث شده است که گردشگران همزمانی زندگی مدرن و تاریخی را درک کنند؛ آنها در واقع می‌توانند کنار شب‌های زنده بندر بانکوک، از معابد تاریخی بودا و سواحل  در تور پوکت بازدید کنند.  

آب‌ و هوای سریلانکا بهتره یا تایلند؟

تایلند و سریلانکا از حیث اقلیم و آب‌وهوا تفاوت آنچنان زیادی باهم ندارند. آب‌وهوای سریلانکا به دلیل نزدیکی به خط استوا معتدل و پر بارش به شمار می‌آید. تابستان‌های سریلانکا گرم و مرطوب است و هوا به دلیل بارش باران‌های موسمی رطوبت زیادی دارد. زمستان‌های آن نیز سرمای خشکی ندارد و در واقع از فصل‌های پربارش این کشور محسوب می‌شود. پاییز و زمستان می‌توانند بهترین زمان سفر به سریلانکا باشند. میانگین دمای هوا معمولا بین 28 تا 32 درجه سانتی‌گراد است و جریان‌های موسمی رطوبت هوا را زیاد می‌کند و باعث بارش‌های ناگهانی در این کشور است.

آب‌ و هوای تایلند چگونه است؟

آب‌وهوای تایلند وابسته به عواملی مثل موقعیت جغرافیایی و فصل سال متفاوت است و یکنواخت و یکسان نیست. میانگین درجه هوا از 25 تا 35 درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند و میزان بارش نیز تحت تاثیر بادهای موسمی قرار دارد.  تایلند از این نظر با سیرلانکا کمی مشابه است.

اگر می‌خواهید روزهای گرم و آفتابی تایلند را ببینید، دقت داشته باشید که بارندگی در ماه ژوئن تا اکتبر بیشتر خواهد شد. از آنجایی که تایلند از تنوع آب‌وهوایی برخوردار است، هوا در مناطق ساحلی با مناطق کوهستانی متفاوت خواهد بود؛ درنتیجه پیش از سفر آب‌وهوای منطقه مورد نظرتان را بررسی کنید.

هزینه سفر به سریلانکا

برای محاسبه حدودی هزینه سفر به سریلانکا لازم است عوامل مهم‌تری از قیمت بلیط و هتل را مد نظر قرار دهید؛ ازجمله اینکه می‌خواهید سفری گران‌قیمت و لاکچری داشته باشید یا با سفری متوسط از نظر کلاس پرواز و هتل چهارستاره هم خوشحالتان می‌کند. قبل از هر چیز چک‌لیستی از جاذبه‌های گردشگری، هتل‌های سریلانکا، قیمت ویزا و بلیط هواپیما آماده کنید تا محاسبه دقیق‌تری داشته باشید.

برای گرفتن ویزای توریستی 30روزه مبلغی معادل 50 دلار آمریکا را خواهید پرداخت؛ همچنین برای بلیط رفت‌وبرگشت هواپیما به سریلانکا لازم است مبلغی بین هزار و 200 تا 3 هزار دلار آمریکا کنار بگذارید. قیمت هر کدام از جاذبه‌های گردشگری سریلانکا وابسته به اینکه تفریحی، طبیعی و تاریخی است، تغییر می‌کند.

به هر حال برای باید روزانه مبلغی معادل 30 دلار داشته باشید تا به راحتی از عهده هزینه‌ها برآیید. برای رزرو اقامتگاه نیز 20 تا 50 دلار برای هتل و 20 تا 100 دلار برای هتل آپارتمانی نیاز است. اگر می‌خواهید سفر ارزانتری داشته باشید، در ماه‌های خلوت به سریلانکا سفر کنید یا از تخفیفات آژانس‌های گردشگری بهره ببرید.

هزینه سفر به تایلند؛ ارزانتر از سریلانکا یا گران تر؟

هزینه سفر به تایلند مانند سریلانکا خواهد بود و مواردی مثل مدت اقامت، نوع هتل و جاذبه‌های گردشگری که از آن استفاده می‌کنید، در هزینه نهایی اثر خواهد داشت. اگر بخواهید با تور پاتایا و پوکت سفر کنید یا با تورهای ترکیبی به تایلند بروید، لازم است تقریبا مبلغی معادل 35 میلیون تومان را در نظر بگیرید.

البته توجه داشته باشید که این نرخ متغیر است و در طول سفر نیز هزینه‌هایی به آن اضافه خواهد شد؛ درنتیجه هنگام برنامه‌ریزی هزینه‌های جانبی سفر را مثل خرید سوغاتی، امتحان کردن طعم غذاهای متفاوت و استفاده از تفریحات بیشتر از خدمات تور مبلغی را در نظر بگیرید.

علاوه بر آن هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده‌ای مثل بیماری و استفاده از خدمات درمانی می‌تواند هزینه سفر به تایلند را بیشتر کند. اگر دوست دارید زندگی مدرن و سنتی تایلند را از نزدیک ببینید و هزینه آن نیز برای شما اهمیت دارد، می‌توانید در فصل‌های کم‌گردشگر به این کشور سفر کنید یا تنها سراغ تفریحات و غذاهای مخصوص تایلند بروید.

جاهای دیدنی سریلانکا بهتره یا تایلند؟

اگر سریلانکا را به‌عنوان مقصد نهایی انتخاب کردید، یک روز تکراری را هم در آن کشور سپری نخواهید کرد. مثلا یک روز می‌توانید به قلعه سیگیریا بروید و در کنار بازدید از قلعه، مزارع کشت چای سیلان را ببینید. روز دوم را به پارک ملی یالا اختصاص دهید و روز سوم شهر باستانی پولونارووا را مقصد گردش خود قرار دهید؛ جاهای دیدنی سریلانکا تمام‌نشدنی‌اند.

علاوه بر اینها می‌توانید به شهر گاله، معبد دندان مقدس، پارک ملی کندولا و کوه مقدس قله آدم بروید. سریلانکا جاهای دیدنی متنوعی دارد و در هر یک از این جاذبه‌ها جنگل‌های انبوه مناظر سرسبزی ایجاد کرده است. برای بازدید از هر کدام هزینه‌ای بین 10 تا 40 دلار آمریکا خواهید پرداخت و دسترسی به آن نیز وابسته به اینکه محل اقامت شما کجا قرار دارد، متفاوت خواهد بود. در کنار جنگل‌گردی و پیاده‌روی می‌توانید از سافاری برای گردش در پارک‌های ملی و قلعه‌های باستانی استفاده کنید. البته، این جاذبه‌ها سریلانکا را به مقصد بهتری تبدیل نمی‌کند، جاذبه‌های دیدنی تایلند را هم نمی‌توان دست‌کم گرفت. 

جاهای دیدنی تایلند

کشور تایلند مانند سریلانکا جاذبه‌های دیدنی متنوع و گوناگونی دارد. اگر دوست دارید حمام آفتاب بگیرید و در دریا شنا کنید، سواحل پوکت را از دست ندهید. در شهر باستانی آیوتایا می‌توانید تاریخ و سرگذشت این کشور قدیمی را بشناسید و در معبد بودایی وات آرون شهر بانکوک درک بهتری را درباره آیین بودا پیدا خواهید کرد.

یکی از جاهای دیدنی تایلند که دیدنش برای هر گردشگری جذاب خواهد بود، بازدید از بازار شناور دامنوئن سادواک است. تایلندی‌ها این بازار را روی آب ایجاد کرده‌اند، غرفه‌ها در واقع قایق‌های چوبی شناور روی آب هستند و انواع میوه‌ها و سبزیجات را می‌توانید در این بازار پیدا کنید.

مجمع‌الجزایر فی فی نیز یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی تایلند است که شامل 6 جزیره با صخره‌هایی از جنس آهک می‌شود. این مجمع‌الجزایر دو جزیره اصلی دارد که یکی از آن غیر قابل سکونت است و در دومی مسلمانان جنوب تایلند اقامت دارند. اگر به سواحل پوکت یا مجمع‌الجزایر فی فی بروید، می‌توانید با قایق‌سواری مکان‌های کمتر شناخته‌شده مثل غارهای پنهانی را بشناسید و حتی صخره‌نوردی کنید.

تفریحات سریلانکا بهتره یا تایلند؟

تفریحات سریلانکا گروه زیادی از سرگرمی‌ها را شامل می‌شود که نباید هیچ کدام را از دست بدهید. مثلا می‌توانید به پارک ویهاراماهادوی بروید و از باغ وحش حیوانات بازدید کنید. اطراف این پارک با جنگل‌های انبوه پوشیده شده است و رودخانه و آبشاری زیبا در آن جریان دارد. علاوه بر آن یک قسمت برای پیک‌نیک در نظر گرفته شده است تا گردشگران در کنار همراهان خود در این پارک ریلکس کنند.

در کلمبوی سریلانکا می‌توانید به کلاب‌های شبانه بروید و تا پاسی از شب از آوازها و برنامه‌های زنده آن استفاده کنید. کلمبو یکی از شهرهای معروف سریلانکا است که با غروب خورشید زندگی به طور کلی تغییر می‌کند و شب‌های روشن و زنده این شهر همراه با جشنواره‌ها، نایت‌کلاب‌ها و کلاب‌های خیابانی آغاز می‌شود.

ریلکس کردن در مرکز اسپای آیورودا، بازدید مرکز نگهداری لاک‌پشت‌ها و تفریحات آبی در سواحل سریلانکا یا رودخانه مادو نیز از دیگر تفریحات سریلانکا هستند.

تفریحات تایلند بیشتر است یا سریلانکا؟

یکی از جذابترین تفریحاتی که نباید در تور تایلند از دست بدهید، غواصی در میان آب‌های پوکت و مجمع‌الجزایر فی فی است. با غواصی می‌توانید زندگی جاری در زیر دریا را تماشا کنید که تماشای آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد. بعد از آن می‌توانید در آب‌های جزیره پوکت شنا کنید و در ساحل آن حمام آفتاب بگیرید.

از دیگر تفریحات تایلند بارها و کلاب‌های شبانه است که تا پاسی از شب برنامه‌های جذابی را مثل پخش موسیقی زنده و سرو نوشیدنی‌های خنک تایلندی را برگزار می‌کنند. غارهای تایلند، سافاری ورلد بانکوک، بازارهای شناور و پارک آبی رامایانا از دیگر تفریحات تایلند محسوب می‌شوند.

تفریحات این دو کشور در پاسخ به این پرسش که «سریلانکا بهتر است یا تایلند؟» تاثیر زیادی ندارد. زیرا بسیار زیاد به یکدیگر شبیه هستند؛ مثلا در هر دو می‌توانید به سراغ تفریحات آبی بروید و از معابد باستانی بازدید کنید. تنها تفاوتشان در این است که سریلانکا با جنگل‌های انبوه سرسبزی خاصی دارد و تایلند از جزیره‌ها، سواحل و جاذبه‌های طبیعی بیشتری برخوردار است و برای افرادی که طبیعت‌گردی و کاوش در تاریخ را ترجیح می‌دهند، دیدنی‌های بیشتری دارد.

بهترین خدمات تور سریلانکا و تایلند با سپهران سیر

سریلانکا و تایلند شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند، اما سفر با یک تور مناسب می‌تواند از هر کدام بهترین خاطرات را بسازد و سپهران تلاش کرده است در هر دو کشور می‌توانید از تفریحات طبیعی، آبی و تاریخی زیادی بهره ببرید و نرخ هزینه‌های سفر تفاوت زیادی ندارد. تایلند توریستی‌تر است و قیمت تور آن کمی بیشتر از سریلانکاست. دقت داشته باشید که در هر دو کشور باران‌های موسمی می‌بارد و این ممکن است برنامه سفر شما را تحت تاثیر قرار دهد. البته زمان بارش این باران‌ها مشخص است و اگر زمان خرید ارزانترین تور سریلانکا را قبل یا بعد از آن برنامه‌ریزی کنید، سفر شما تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.

آژانس گردشگری سپهران سیر باستان برگزارکننده تورهای متنوع آسیایی به کشورهای مختلف این قاره است و تلاش می‌کند تا گردشگران عزیز ایرانی را با نقطه‌نقطه این قسمت از کره زمین آشنا کند. شما می‌توانید برای مشاهده تاریخ و برنامه هر تور و یا رزرو هتل در کشورهای آسیایی به وبسایت ما به آدرس www.sepehrantour.com مراجعه کنید. منتظر دیدار شما در تفلیس زیبا هستیم.

 این محتوا حاوی تبلیغات میباشد

 

نظر شما