شناسهٔ خبر: 67578085 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

۷۹۸ هزار تن کالا از گمرک‌های مرزی خراسان رضوی صادر شد - اکونیوز

اقتصاد ایران: مشهد- ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: ۷۹۸ هزار تن کالا به ارزش ۴۴۳ میلیون دلار در فصل بهار امسال از گمرک‌های مرزی استان به برخی از کشورهای همسایه صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد جعفری ظهر دوشنبه در سفر به تایباد و مرز دوغارون اظهار کرد: این میزان کالای صادر شده از گمرک های مرزی به لحاظ وزنی ۲۸ و یک دهم درصد و از نظر ارزش ۱۵ و چهار دهم درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات استان خراسان رضوی بیان کرد: مهمترین اقلام صادر شده بر اساس بیشترین ارزش دلاری شامل، پسته با پوست تازه و خشک شده، «کامپاند پلی اتیلن»، سیب تازه و زعفران است.

وی ادامه داد: کشورهای افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان مقصد کالاهای صادراتی از گمرک‌های استان هستند.

جعفری به واردات کالا از کشورهای همسایه به مرزهای استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: در سه ماهه نخست سال جاری افزون بر ۶۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۳۴ میلیون دلار وارد مرزهای استان شده که به لحاظ وزنی ۲۶ و هفت دهم درصد رشد را نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات استان خراسان رضوی بیان کرد: پنبه حلاجی نشده، انواع تلفن‌های هوشمند و نخ و طلای خام از مهمترین کالاهای وارداتی به گمرکات استان خراسان رضوی است.

وی افزود: کشورهای امارات متحده عربی، تاجیکستان، ازبکستان، چین و ترکیه مبدا کالاهای وارداتی به مجموعه گمرک‌های استان است.

جعفری گفت: میزان حجم کل ترانزیت خارجی گمرکات استان در سه ماهه اول سال جاری ۹۷۹ هزار تن بوده که افزایش وزنی ۳۹ و یک دهم درصدی را داشته است.

نظر شما