شناسهٔ خبر: 67577524 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شهردار کاشان خبر داد؛

انعقاد قرارداد بزرگترین پروژه زیرساختی کاشان

کاشان - شهردار کاشان از انعقاد قرارداد بزرگترین پروژه زیرساختی کاشان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث محمدپور عصر دوشنبه در حاشیه انعقاد قرارداد بزرگترین پروژه زیرساختی کاشان اظهار کرد: این پروژه بر بستر فیبر نوری بوده و اعتبار اختصاص داده شده به آن بیش از پنج هزار میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه انجام این پروژه گامی بزرگ در راستای تحقق شهر هوشمند خواهد بود، ابراز کرد: قرارداد اجرای فیبر نوری شهر کاشان فی مابین شهرداری کاشان و شرکت ارتباط عصر نوین (های وب) منعقد شد.

شهردار کاشان تصریح کرد: به منظور تکمیل پروژه راهبردی و ملی «فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها» با هدف دستیابی به ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری در کشور و همچنین رویکرد مدیریت شهری کاشان در زمینه تحقق و عملیاتی شدن شهر هوشمند این قرارداد منعقد گردید.

وی خاطرنشان کرد: پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها یکی از پروژه‌هایی است که می‌تواند زیرساخت ارتباطات و آینده آن را تأمین کند و با اجرای این پروژه شهروندان می‌توانند با سرعتی تا ۱۰۰ برابر سرعت فعلی از اینترنت ثابت استفاده کنند.

محمدپور با یادآوری اینکه این عقد قرارداد با اپراتور معرفی شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با هدف تسریع در اجرای پروژه صورت گرفته است، افزود: بر اساس تفاهم انجام شده بستر ارتباطی فیبر نوری در همه معابر شهر با اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال در سال جاری انجام و شهروندان می‌توانند با اتصال به این شبکه به سرعت بالا به اینترنت دسترسی داشته و خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایند.

وی خاطرنشان کرد: شبکه ملی اطلاعات در واقع یک شبکه پر سرعت، با کیفیت و امن در گستره جمهوری اسلامی است که خدمات با سرعت و با کیفیت در این بستر به مردم ارائه می‌شود و کشور را در آینده در بخش‌های مختلف بیمه خواهد کرد.

شهردار کاشان تاکید کرد: پروژه فیبرنوری منازل، کسب و کارها ذیل یکی از تکالیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بحث شبکه ملی اطلاعات اجرا می‌شود و وزارت ارتباطات در این پروژه مکلف به ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبر نوری در سراسر کشور است. بنابراین در قانون ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ مقرر شد تمام دستگاه‌ها با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری کنند تا پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها تا مدت زمان مشخص عملیاتی شود.

وی افزود: این پروژه به عنوان بزرگراه ارتباطی زیرساخت اصلی شهر هوشمند است و شهرداری کاشان با همکاری اپراتور مربوطه در این راستا و با رویکرد تعالی شهر این پروژه را آغاز کرده است.

نظر شما