شناسهٔ خبر: 67577491 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

راه‌اندازی ایرلاین محلی «اراک‌ایر» در فرودگاه شهدای اراک

مدیر فرودگاه شهدای اراک گفت: در فرودگاه شهدای اراک پیگیر ایجاد ایرلاین محلی با نام اراک ایر هستیم.

صاحب‌خبر -

علی محمدطاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های فرودگاه شهدای اراک، اظهار داشت: باند فرودگاه اراک به طول 3700 متر و با عرض 45 متر است، یکی از معضلاتی که سبب می‌شد پرواز در فرودگاه اراک شکل نگیرد این بود که به دلیل کمبود پروازها و نداشتن صرفه اقتصادی نیز این امکان وجود نداشت تا ارائه دهندگان سرویس‌های مختلف از جمله هندلینگ و شرکت‌هایی که ارائه سرویس خدمت‌های زمینی دارند در فرودگاه قرار گیرند. 

وی افزود: با همت و تلاش مجموعه استان تجهیزات مورد نیاز هندلینگ خریداری شد و در ماه‌های پایانی سال توانستیم مجوز ارائه خدمات هندلینگ را در فرودگاه شهدای اراک دریافت کنیم، فرودگاه شهدای اراک نخستین فرودگاه در سطح کشور است که شرکت هندلینگی ندارد و خود فرودگاه مجوز هلدینگ کسب کرده و خدمات ارائه می‌دهد. 

استقرار مرکز آموزش خلبانی در فرودگاه شهدای اراک

مدیر فرودگاه شهدای اراک تصریح کرد: در حال حاضر مرکز آموزشی خلبانی در فرودگاه شهدای اراک مستقر است و جوانان و علاقه مندان به هوانوردی می‌توانند در فرودگاه اراک، پروازهای آموزشی و تفریحی داشته باشند و افراد علاقه‌مند می‌تواند در کلاس‌های آموزش خلبانی فرودگاه اراک شرکت داشته باشند و گواهینامه خلبانی دریافت کنند. ماه گذشته طی تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش؛ هنرستان هوانوردی در دو رشته مهمان داری و تعمیر و نگهداری هواپیما راه‌اندازی شد و جوانان استان و شهر اراک می‌توانند در هنرستان هوانوردی تحصیل کنند. 

محمدطاهری بیان کرد: به روز رسانی تجهیزات فرودگاه اراک، راه اندازی فیبر نوری به طول 14 کیلومتر در فرودگاه اراک را از دیگر اقدامات صورت گرفته است. همچنین طی تفهم‌نامه‌ای با اورژانس استان مرکزی و دانشگاه علوم پزشکی، انتقال بیمارهای نیازمند به پیوند اعضا با هواپیمای بال ثابت انجام می‌شود که دو پرواز در خردادماه و تیرماه برای انتقال بیماران پیوند کبد و کلیه به بیمارستان شیراز انجام شد. 

وی ادامه داد: سال 98 هیچ گونه پروازی در فرودگاه شهدای اراک نداشت، سال 99 نیز 80 پرواز، 1400 نیز 100 پرواز و سال 1401 نیز 20 پرواز داخلی از فرودگاه شهدای اراک انجام شد، اما تعداد پروازهای فرودگاه اراک در سال 1402 به 140 پرواز رسید و در سه ماه ابتدای سال 1403 نیز 74 پرواز انجام شده است. 

در فرودگاه شهدای اراک پیگیر ایجاد ایرلاین محلی با نام اراک ایر هستیم

مدیر فرودگاه شهدای اراک بیان کرد: در فرودگاه شهدای اراک پیگیر ایجاد ایرلاین محلی با نام اراک ایر هستیم، با توجه به اینکه در کشور با کمبود صندلی و ناوگان مواجه هستیم باید به سمت خرید هواپیما و تاسیس ایرلاین محلی و فعال‌تر کردن فرودگاه پیش برویم که جزو اهداف بلندمدت فرودگاه اراک است. 

محمدطاهری خاطرنشان کرد: پرواز مشهد از اسفندماه سال گذشته راه اندازی شد اما بعد از ایام نوروز به دلیل کاهش استقبال و به صرفه نبودن اقتصادی نیز این پرواز لغو شد، از مردادماه امسال پروازهای ثابت 50 نفره، دو روز در هفته به مقصد مشهد راه اندازی می‌شود. 

انتهای پیام/711/

نظر شما