شناسهٔ خبر: 67577177 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

میزبانی نمایش 2424 از بزرگان هنر در فرهنگسرای نیاوران

صاحب‌خبر -

فرهنگسرای نیاوران در هفته‌ای که گذشت، میزبان هنرمندان بزرگ و سرشناسی بود که برای تماشای نمایش 2424 به این مجموعه آمده بودند.
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، نمایش«2424» به کارگردانی و نویسندگی «زری اماد» و تهیه‌کنندگی«فرهاد قائمیان» که این روزها در این مجموعه روی صحنه می‌رود، تاکنون بسیاری از چهره‌های ورزشی، فرهنگی و هنری از جمله ایرج راد، داریوش کاردان، مجید جعفری و … را به این مجموعه کشانده است.
در این تئاتر قصّه خودم، قصّه بشر و قصّه سرگشتگی انسان را دیدم
داریوش کاردان صداپیشه، کارگردان تلویزیونی، هنرپیشه و طنزپرداز مطرح کشور درباره‌ی این نمایش گفت: در طول تاریخ و زندگی قصّه‌ها و داستان‌های زیاد شنیده‌ایم .گویا تمام زندگی و هستی انسان یک قصّه بیشتر نیست و این تئاتر نیز همان قصّه است. قّصه سرگشتگی و کج رفتن بشر، سوء استفاده، ظلم، آشوب، اعتراض و خاموش شدن و دوباره و دوباره و دوباره است. حتی در سال 2424 نیز این قّصه ادامه خواهد داشت. گاهی اوقات می‌توان نا امیدانه گفت امید به فهمیدن، فهمیده شدن و امید به سعادت، امید عبثی است. در این تئاتر قصّه خودم، قصّه بشر و قصّه سرگشتگی انسان را دیدم. خوشحالم که هنر تئاتر هنوز زنده و در حال حرکت است و مردان و زنان با استعدادی هستند که در این عرصه فعالیت می‌کنند. امیدوارم چراغ تئاتر همواره روشن باشد هر چقدر هم کم نور، اما روشن.
با دیدن این نمایش‌ها لذّت می‌بریم
ایرج راد، از بازیگران مطرح سینما، تئاتر و رئیس هیئت مدیره خانه تئاتر، ضمن تبریک به این گروه نمایشی گفت: انتخاب متن خوب، اجرای دقیق و احاطه کامل کارگردان به متن داستان، از نکات بارز این نمایش بود که باعث شده آنچه را که هدف این گروه نمایشی بود به مخاطب انتقال دهد. امیدوارم همواره در کنار یکدیگر کارهای دیگری را به صحنه ببریم تا با دیدن اینگونه نمایش‌ها لذت ببریم.
تئاتر بیانگر روزهای خوب و بد ماست
مجید جعفری بازیگر سرشناس سینما و تئاتر نیز از دیگر هنرمندانی بود که با دیدن این نمایش گفت: تئاتر بیانگر روزهای خوب و بد ماست. مردم تمام نمایش‌ها را ببینند و از تئاتر استقبال کنند. تئاتر را باید دید تا معایب و کاستی‌ها را با هم رفع کنیم. این نمایش بیانگر نقض حقوق زنان است. از این گروه نمایشی تشکر می‌کنم که چنین متن و اجرایی را انتخاب کردند تا سهمی در احقاق حقوق زنان داشته باشند.
شراره دولت آبادی، میکائیل شهرستانی، شهرام گیل‌آبادی، مهرداد رایانی مخصوص، سعید داخ، کاظم نظری، ماه منیرملکی، مسعود نعیمی‌ذاکر، مهوش افشاری، مرضیه صدرایی، معصومه کریمی، فرج‌الله‌گل‌سفیدی، مجید شهریاری،محمد چاپاریان، فراز غلامی، امید بنکدار، مریم رادپور، شهراد بانکی، ساسان سالور، شیما محمدی، مهشاد عرب، پژمان واثقی، محسن زارع اشکذری، شبنم روزبهانی، نگار نیکدل، مجید ناجی، محمود مداحی، عباس بهبودی، بهنام ابطحی، مجیدسعیدی، سامان آقا زمانی، هلیا خزایی، مرتضی رضایی، حمید همتی، ساکار قادری، راسم پورفتحی، بهنام عباسی، حسن باستانی، حسین پورکریمی، نیلوفر هوشمند، سپیده مرادپور، محسن امیری از دیگر هنرمندانی هستند که در هفته گذشته از این نمایش دیدن کرده‌اند.

نظر شما