شناسهٔ خبر: 67577077 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شورای شهر مشهد به شهرداری این شهر اجازه داد یک صندوق بورسی تاسیس کند

مشهد- ایرنا- شورای اسلامی شهر مشهد در صد و هجدهمین نشست علنی خود به شهرداری این شهر اجازه داد مطابق موافقت اصولی صادر شده سازمان بورس و اوراق بهادار در تاسیس "صندوق جسورانه یکم" با شرکت "بامداد اطلس" مشارکت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد روز دوشنبه در این نشست گفت: این مصوبه با نگاه اقتصادی نو و با تعریف پودمان‌های اقتصادی جدید برای ایجاد منابع درآمد پایدار در شهرداری اقدامی ارزشمند بود.

مجید دبیریان افزود: تاسیس "صندوق جسورانه" مانند "صندوق زمین و ساختمان" و "صندوق پژوهش و فناوری" برای نخستین بار در شهرداری مشهد رخ می دهد و امید است شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه در شهرداری مشهد باشیم.

رییس سازمان اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری مشهد نیز در این خصوص گفت: ٢٠ ماه پیگیر دریافت مجوز این صندوق بوده‌ایم و این صندوق برای بار نخست در کشور در شهرداری مشهد تاسیس می شود.

محمدهادی محمدی مقدم افزود: علت نامگذاری این صندوق به جسورانه، ریسک و ارزش افزوده بالای آن است.

وی اضافه کرد: شهرداری ١۶ درصد در این صندوق سهم دارد و تا سه سال باید ۵۰۰ میلیارد ریال آورده داشته باشد و این صندوق از طرح‌ها و شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند.

رییس سازمان اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری مشهد گفت: این صندوق توجیه اقتصادی مناسبی دارد و سقف آن سه هزار میلیارد ریال است و در قالب این صندوق از طرح‌های نوآورانه مربوط به شهرداری حمایت می‌ شود.

به گزارش ایرنا صندوق جسورانه (Venture Capital)، یک صندوق سرمایه گذاری است که از شرکت‌های مختلف در زمینه‌های متفاوت، مؤسسات، صندوق‌ها و سرمایه‌داران حقیقی، جذب سرمایه انجام می‌دهد و آن سرمایه‌ جمع شده را در استارتاپ‌های تازه تاسیس و ایده‌های نوآورانه که دارای توان زیاد و آینده‌ای روشن هستند، سرمایه گذاری می‌کند.

مقصد و هدف صندوق‌های جسورانه نه تنها دریافت بازدهی بالا در سرمایه‌گذاری، بلکه بهبود کارآفرینی، توسعه فناوری و بهبود شرایط اشتغال و اقتصاد هم هست.

علت نام‌گذاری این نوع سرمایه‌گذاری به صندوق سرمایه گذاری جسورانه یا "صندوق خطرپذیر" این است که این نقدینگی، برای هزینه‌ کسب‌وکارهای نوین است و درصد موفقیت این ایده‌های خلاقانه مشخص نیست.

اگر این ایده‌ها به نتیجه برسند، در این صورت بازدهی سرمایه‌گذاری جسورانه بسیار بالاتر از هر نوع سرمایه گذاری خواهد بود و در غیر این صورت احتمال از بین رفتن سرمایه در این صندوق‌ها وجود دارد.

بنابراین، بازدهی و ریسک صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه زیاد است.

همچنین در نشست امروز شورای شهر مشهد یک بند از مصوبه حمایت معنوی از کارگران و کارکنان شهرداری بررسی و اصلاح شد.

شهردار مشهد در این خصوص گفت:شهرداری از خانواده آن دسته از نیروهایش که در حین کار متحمل صدمه می شوند یا جان می سپارند حمایت لازم را انجام خواهد داد.

محمدرضا قلندر شریف افزود: میزان کمک شهرداری به خانواده این افراد در سال حدود ۵۰ میلیارد ریال است و این مبلغ حتی اگر به ۱۰۰ میلیارد ریال هم برسد ارزش دارد که این مسوولیت را بر عهده بگیریم و به خانواده‌های فوتی‌ و صدمه‌دیده کمک کنیم.

تصویب لایحه واگذاری حق انتفاع ۲ قطعه زمین به مجتمع فرهنگی مذهبی فاطمیه آذربایجانی‌های مقیم مشهد به منظور احداث مجموعه فرهنگی و مرکز درمانی با مشارکت خیرین و نامگذاری تعدادی از معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدای گرانقدر از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر مشهد بود.

نظر شما